fredag 12. april 2013

Luftetur etter jobb.... :)

Brandsøyåsen (293 m.o.h)

I fare for å gjenta meg selv... Det ble nok en herlig fjelltur til Brandsøyåsen i går kveld. Vel, det er ikke noe tung eller strabasiøs tur på noe vis, men det er kortreist lykke. Flott tur med praktfull utsikt i nydelig vær :)

Jeg jobbet overtid og kjørte i ca 2 min fra jobb til utgangspunktet for denne turen. Praktisk ;) Godt å få beveget kroppen etter mye stillesitting dagen lang.
Skulle gjerne blitt der oppe til sola gikk ned i havet, men jeg måtte hjem siden samboer'n skulle på trening. Det var supert å ta turen og nyte utsikten uansett :D
Vakre skjærgården i Florø
Etter en kjapp stopp for signering i turboka, liten prat med andre kjente på tur var det på tide med retur. Og den gikk kjapt - jeg løp ned igjen. Ikke så smart med svære kameraet på ryggen (Canon EOS 550D), men det gikk da det også ^_^

Faktisk gikk det så fort og stille for seg at da jeg kom nesten ned til bommen fikk jeg meg en "skremmer". En hjort bykset ut fra buskene og jeg hoppet til side. Forventet absolutt ikke å se hjorten der ved stien siden det er svært mange som vandrer rundt i Brandsøyåsen nå for tiden :D Dessverre var kamera både avskrudd og med beskyttelse på linsen, så den hjorten kom ikke med på noe bilde, hihi!
Så denne isen som hang nedover fjellveggen ved siden av bilen min. Så plutselig mange motiv der, he-he!

Nyt fredagen - godt det snart er helg! ;)

4 kommentarer:

Lisbeth sa...

Det så ut til å være et flott område å gå tur i :) Deilig å lufte hodet etter en lang dag på jobb. Ønsker deg en fin helg!

Tuppenshobbyblogg sa...

Kortreist lykke....det beste uttrykket jeg har hørt på lenge :)
Du er så flink å ta bilder.Det er en nytelse å se på de du legger ut.

Klem,Kjersti

Elisabeth sa...

Så herlige bilder. Det er så godt å komme seg ut i naturen og ikke tenke på hverken jobb eller klokke. Hatt en kjempefin turdag i lag med unger og venner i dag. Ha en fin kveld :)

Jana sa...

beautiful views and the ice close-ups are awesome! I am happy with the warmer temperatures in Holland these days, hope spring arrives oon with you too:-))) happy sunday!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...