tirsdag 16. april 2013

Justin Bieber-luer til 2 beliebers! ღ

Justin Bieber-luer til Kalyani og Mathilde

Da er jeg ferdig med to rååååsa luer til to spente jenter som er klar for jentetur og Justin Bieber live på konsert. Crazy Bieber-mania is in the house :P

Vel, faktisk er det ikke så altfor gale "mania" her. 
Den største luen i rosa med svart skrift er min datters lue. Hun vil ha den litt stor og baggy. 
Den mindre rosa luen med grå skrift tilhører min niese Mathilde.

Jentene fikk luene i kveld og jeg skulle knipse noen kjappe bilder av dem sammen. 
Vet ikke hva jeg hadde gjort, for bildene var heeelt uklare og heeelt ubrukelige, sukk. 
Heldigvis hadde jeg knipset noen bilder av luene og brukt min lille mini-modell i forkant, hehe :)

ღ Vesla med regntøy på og yoghurt rundt munnen :)


Garn: Drops Merino Extra Fine
Pinner: 3mm og 4mm
Oppskrift: Egen

Inspirasjon: Jattes

Jeg kom over et bilde av pannebånd som Jattes strikket for salg.
Det hadde hjerter og Justin Bieber på.
Det inspirerte meg til å lage disse to luene.
Jeg tegnet ned skrift og hjerter ut i fra Jattes bilder.
Justin foran og et stor hjerte på hver side samt Bieber bak.
Jentene bestemte fargene på luene selv.


OPPSKRIFT JUSTIN BIEBER-LUER

Rosa lue m/grå skrift (ca str 12 år)
Jeg la opp 112m og strikket 2 r, 2 vr i ca 15 omganger.
Deretter strikket jeg 4 omg rett før hjertebord - hvert hjerte over 8 m.
Deretter 4 nye runder med rettstrikk. Det må økes med 2m før teksten strikkes inn.
Strikk til ønsket lengde.

Rosa lue m/svart skrift (ca str 14 år)
Jeg la opp 120m og strikket 2 r, 2 vr i ca 20 omganger.
Deretter strikket jeg 4 omg rett før hjertebord - hvert hjerte over 8 m.
Deretter 4 nye runder med rettstrikk. Det må økes med 2m før teksten strikkes inn.
Strikk til ønsket lengde. Denne er ganske baggy.

Felling
*Strikk 2m r sammen*, gjenta hele runden
Strikk en omg rett
*Strikk 2m r sammen, 1m rett* hele runden
Strikk en omg rett
*Strikk 2m r sammen, 1m rett* hele runden
Strikk en omg rett
Dra tråden gjennom de resterende maskene



Disse luene kommer nok i et innlegg neste uke også på hodet til de nye eierne.
Vi skal nemlig på jentetur om et par dager! ;)

Ha ei fin uke! 

3 kommentarer:

Ruths datter sa...

Flotte luer da,selv om jeg synes denne Bieberen er noe opphausa.
Klemz

Anna Therese sa...

Kjempe flotte luer :)
Har sett mange i det siste med både bieber luer,pannebånd og votter :)
Ønsker deg en fin kveld videre..

Anne sa...

Takk for du deler oppskrift! De blir nok fornøyde jenter med de luene!

Ha en fortsatt fin dag:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...