søndag 31. mars 2013

Med bæremeis på Brandsøyåsen (293 m.o.h)

Utsikt fra Strandafjellet på veg til Brandsøyåsen via Norefjellet

På langfredag tok jeg med meg vesla i bæremeis og la ut på tur til Brandsøyåsen etter gammelt. 
Husker ikke sist jeg var der, men det må ha vært på forsommeren i fjor. 
Det er et flott turmål og tar meg kun 10 minutter å kjøre til parkeringsplassen. 
Kortreist, fantastisk turmål altså :)

Jeg kan ellers bare bekrefte at mye sofasliting gjennom vinteren IKKE hjelper 
på noe bortsett fra avslappende velvære - der og da. Kroppen er mildt sagt ute av trening 
og med ei ekstra bør på ryggen på ca 15 kilo ble det en svett tur i strålende solskinn. 
Med optimisme, stahet og litt sjokolade og vann på lur kom vi oss både opp og ned fjellsidene, thihi! ;)


På veg over Strandafjellet i retning Norefjellet
Carmen Amelia sovnet allerede før vi kom opp til skiltet ^_^
 
Glimt utover havet - skimter Fjord Base hvor jeg jobber i bildet

Jeg trodde det kom til å være rene folkevandringen i Brandsøyåsen denne dagen, 
men vi traff bare en mann i løypa på veg opp. 
De fleste gikk tydeligvis turvegen både opp- og ned. 
Løypa jeg pleier å gå kalles bare stien over Norefjell og gir både bedre tursti og utsikt 
- og det er mye bedre terreng i det hele tatt. Me like! 
På toppen traff vi flere kjente og ukjente, 
men det er rart med det - de fleste er på hils og snakkes på tur :D

Endelig på toppen - og der er det turbok som vi MÅ skrive oss inn i.
Det er et must på enhver fjelltur med varde og turbok, he-he!
Velfortjent kakao og marshmellows med fruktsmak i koppen på toppen :)
 
På turen ned igjen mistet jeg dessverre turkoppen min.
Dagen etterpå gikk jeg derfor alene for å finne den.
Det ble en ny flott turopplevelse - det kommer mer.
Bildene fra hytteliv og alpine opplevelser kommer også
- det er "litt" bilder å gå gjennom, knis!
I dag skal vi i bursdag - kos dere på palmesøndagen dere også ;)
Fortsatt god påske!

3 kommentarer:

Marianne sa...

Så herlige bilder, alltid godt å komme seg ut på tur! Fortsatt god påske! Klem Marianne

Markablogg sa...

Så flotte bilder, så ut som en kjempe fin tur og vesla så ut til å kose seg i bæremeisen :-)

jeamomentsinlife sa...

Herlig :) Så flotte bilder, og minner <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...