fredag 25. januar 2013

Inspirasjon til pinner eller krok!

Herlige bøker fulle av tips og inspirasjon

Det har vært stille i bloggen denne uken. Det skyldes flere ting, men det har vært ei aktiv uke på flere måter. Vi har kost oss med fantastisk nydelig vintervær og jeg rekker akkurat solnedgangen som ei oransje kule over havet på veg hjem fra jobb til henting i barnehage. Kameraet er med hver dag og jeg sukker tungt for meg selv... I morgen måååå jeg prøve å gå et par minutter før fra jobb slik at jeg kan få kjøre til et bra punkt for å knipse herligheten. Dessverre ble det ikke slik. Nydelig å se iallfall :)

Det strikkes,  men det foregår i rolige former, he-he. Jeg holder fortsatt på med behandling hos kiropraktor. Det går fremover, men armer og skuldre og nakke er ikke god. Nå er begge skuldrene betente, så det er et styr. Når jeg har jobbet foran PC-skjerm på arbeid dagen lang er det liksom nok. Utrolig nok er det ikke vondt å strikke, men det er jo en belastning på sitt vis så jeg tar det i korte økter og ganske så rolig denne uken. Litt utålmodig,  men la gå med det, fnis... ^_^

Akkurat derfor er det kjekt med litt inspirasjon til senere prosjekt og bedre armer, thi-hi. Jeg har fått i hus de tre herlige bøkene avbildet over her. Boka "Eventyrstrikk" var jeg så heldig å få til jul av svigers. De to andre har jeg supplert selv og til sammen blir disse 3 bøkene fantastisk mange flotte plagg og idèer til både små og store, med pinner og/eller heklekrok. Looove it! ;)

For ordens skyld - bøkene er "Strikk og hekle med restegarn" av Virva Jääskeläin, "Eventyrstrikk" av Ingvill Freland og "I all enkelhet" av Marte Helgetun.

Kan kanskje røpe at det er iallfall noe på gang på pinnene hjemme - det er et plagg fra boka "I all enkelhet" fra Marte Helgetun. Det var jo ei bombe... Ser at det har blitt noen plagg etter hennes oppskrifter de siste par månedene, he-he. Nok en gang er det til yngste datter, men i en sjelden farge hos meg - beige. Det er litt rart, liker jo godt den fargen. Neste prosjekt er klart - en genser til yngste sønn. Det har han bestilt. Herlig å få slike ønsker fra de søte små ♡ :)

Her i Florø er byen snudd på hodet nok en gang for delfinale i Melodi Grand Prix som går av stabelen i morgen. Det er mye aktivitet i forbindelse med det arrangementet. Det er 3. og siste gang at Florø arrangerer det - iallfall for ei stund. Greit for meg, men det er alltid kjekt med happenings i byen da :D

Ha ei riktig god helg!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...