onsdag 9. januar 2013

Godt nytt år, alle sammen! ✪


Kevin og Kalyani klar for å gå nyttårsbukk i Florø
Velkommen 2013! Endelig har jeg fått knotet ned noen ord i bloggen også. 9 dager inn i det nye året skulle det gå. Jeg har knapt nok vært på nett, så jeg har ikke fått besøkt blogglandia så mye heller. Dette innlegget er blitt laget over flere dager. Jeg sliter med nakke og rygg, fått noe i klem og det stråler fælt i armene. Vondt og ubehagelig. Jeg har vært på jobb med unntak av de siste par dagene. Der har det vært veldig mye å gjøre i hele desember og frem til nå, så det har blitt mye og intens jobbing ved PC'n. Det er det verste jeg gjør med plagene mine, så det har blitt mer enn nok. Har ikke rørt PC'n på privaten. Har hanglet med forkjølelse siden romjulen også. Nå er jeg komt i gang hos kiropraktoren og blitt sengeliggende pga syka. Klag & syt, men sånn er ståa. Krysser fingre for bedre form og bedre helse snart ;)

Laber start på nye året, men men... Tenkte at jeg måtte blogge litt om inngangen til 2013 likevel. Her i Florø markerer vi nyttårsaften på vår egen spesielle måte. Det er det samme hvert år, herlige tradisjoner og mye moro.

Kalyani og Patrick venter på nydelig middag...
Kevin leker seg med litt stjerneskudd i påvente av middag...
Man kler seg opp til nyttårsmiddag og kos. I år som ellers var alle vi søsken med familie hos våre foreldre. Det var både kokt og dampet pinnekjøtt og også svineribbe for å tekkes alle. Det er nesten blitt et must å ha begge deler, iallfall i vårt hjem :)

Etter middagen kler barna seg ut og går nyttårsbukker i nabolaget. De banker på dørene, synger julesanger for litt snop til posene sine, thi-hi.


Disse tre gikk nyttårsbukk i år - Kalyani, Kevin og Mathilde.
 
Etter at nyttårsbukkene er ferdige med sin runde, er det bare for oss andre å kle oss ut og bli med i paraden som kalles Barnekjippen kl 20.00 i sentrum. Da går man i tog gjennom bygatene og ned til Fugleskjærskaia for å se oppskyting av fellesfyrverkeri. Det ble blåst opp raketter til ca 70.000 kroner, så det var en del smell og et flott syn på nattehimmelen :) Dessverre sovnet Carmen Amelia i fra alt, så hun ble igjen hjemme hos besta og besten og koste seg.
 
Patrick og meg til venstre og Kevin og Henning til høyre... 
Henning, svigers Tove & Viggo (bakom der) og min søster "nonnen" Linda Annette ser på rakettene i pissregnet
Etter en fuktig Barnekjippen dro hele gjengen til mine foreldre igjen. Kleskoden er avslappet - noen i finklær, noen er utkledd og noen sånn midt i mellom... ^_^
Min far med mine to yngste barn :)
 
Alltid kjekt å teste fæle masker... Her prøver Kevin ut en hatt og to masker (de to bildene i midten)...
.. i bildet til høyre har min svigerinne Linda Beate fått maska si igjen, he-he! :P
       
Mye røyk med stjerneskudd m/farge...
Ved midnatt braker Kjippen løs i sentrumsgatene og alle sammen dro til by'n.. de fleste utkledd i rare kostymer, plukket sammen av litt dill her og der. Blir mye rart ut av sånt, hehe!
 
Som vanlig - til tross for pøsende regnvær hele dagen.
Det var opplett mens Kjippen regjerte byens gater. Herlig! :D
Kevin og Kalyani

Min sønn Patrick "Sjeiken" og kompiser i ulike antrekk, knis....

Et lite glimt av selve Kjippen-opptoget i sentrum....

Henning, min onkel Knut og min "skotske" bror Per Tore, he-he... ^_^

Mine kjære foreldre Rut & Ivar på veg hjem etter Kjippen
Du kan se flere innslag fra Kjippen i lokalavisa Firdaposten under Barnekjippen, Kjippen del 1, Kjippen del 2 og Meir frå Kjippen. I tillegg kan du se bilder og filmsnutten fra dagsrevyen på NRK her.
 
Takk for det gamle, folkens. Jeg ser frem til mye flott i 2013. Gleder meg til mange herlige bloggbesøk, mye inspirasjon og herlige folk :)
 
Godt nytt år, folkens!!
Nyttårsklem fra meg ♡

1 kommentar:

Fjällripan sa...

Gott nytt år till dej med :) Häftiga o härliga bilder och så fina barn du har :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...