fredag 28. desember 2012

Herlig formiddagstur til Sørstrand

Vakker vinterdag langs svabergene på Sørstrand

Jeg hadde en herlig fridag fredag den 14. desember. Etter at barna var levert i barnehagen tok jeg meg en liten spasertur på Sørstrand for å nyte det flotte vinterværet. Kaldt, sol og nydelig fargeprakt på himmelen. Kameraet var selvfølgelig med. Skulle legge ut bildene, men det ble liksom aldri tid... Vel, nå er det på tide, he-he! :)

Trenger jeg å gi en advarsel.....? Her kommer det et skikkelig bilderas. Det er vanskelig å velge bare ett bilde.. eller noen få for den saks skyld. En flott tur på alle måter :)

Jeg gikk gjennom bildene i PhotoScape for å sette på ramme og signatur på bildene. I ettertid ser jeg at det må ha vært en innstilling på som tydeligvis har blendet bildene ihjel, så det blir noen med signatur og ramme - men flest bilder uten. La gå! :)

For å se bildene best mulig - trykk gjerne på bildene for å se dem i stort format 
(gjerne fortløpende)! 



Blikket mitt fanget noe røft og rustent i snøen... 
Ikke noe kjekt at det lå der,  men kontrastene er stilige...



Det var bokstavelig talt GULL på himmelen denne formiddagen.. 
...et fantastisk skue...




Turen langs svabergene nærmer seg området for badestranda.....
... ei ørn sirklet over meg et par ganger.... 


Dette er et privat naust og brygge som er lokalisert ved den "nye" bystranda i Florø.
Idyllisk - badet i sol en kald vinterdag i desember :)


Badeplass-området på Sørstrand


I bildet under ser man mot Kystmuseumet i Sogn og Fjordane, avdeling Florø...
...og i bildet under der igjen ser man deler av flyplassen



Grillhytta på Sørstrand - den kan alle låne hos Sørstrand Folkepark. 

 

Kuule landingslys, ikke sant?
 De ruver sånn passelig høyt og kontrasten med knall gul farge og lys mot natur gjør seg, he-he... 
...iallfall for fotografering, syns jeg ^_^ 


The end! 

Nyt fredagen - snart nyttårsfeiring, langhelg og mye mat igjen! :)

6 kommentarer:

Myrte ♥ sa...

Nydelige bilder! Tenk å ha et slikt landskap i nærheten :)

Mandy Lou sa...

Wow, så mange fantastisk flotte biler! En tur med gode minner.

Anita sa...

Nydelige bilder som alltid, Eli!!!
Ingen tvil om at dere har flott natur, men også en dyktig fotograf som kommer seg ut i allslags vær og vind og knipser til glede for oss andre! :)

Ang Oslo-anorakken så var den strikket i 5/6 år, og hun som fikk den er 4 1/2, den passet akkurat...Tenkte at 7/8 år hørtes så voldsomt ut, men det hadde sikkert gått helt fint, bare justert lengdene eventuelt... synes Nepal-garnet er så deilig på alle måter, men er mulig det blir litt fyldigere og dermed større med 2-trådsvarianten som er originalt, for synes stadig at Pickles-prosjektene blir litt små... Og Nepal blir jo billigere også...et klart pluss når man strikker en del... ;)

Nå sklal jeg kose meg med litt strikk til meg selv...TENK! ;) Tji-hi...og litt restemat etter selskapligheter ja....Men noen bakstekjering tror jeg aldri jeg blir....Lager stortsett bare mat fordi jeg MÅ...

Ønsker deg en fortsatt herlig jul, kos deg med dine! (-en flott gjeng!)
Julekklem, Anita ;)

Strikkelene sa...

Nydelige naturbilder! Takk for at du deler :)

Klem nordfra

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Det var et flott bilderas! Og jeg vet akkurat hva du snakker om.
Du har rett og slett glemt tiden og levd i nuet...herlig:)))

Nyt siste dagene i året:)

Wenche sa...

Nydelege bilder som viser at du har hatt ein flott tur:) Sørstrand er ein flott plass, der du virkeleg kan finne roa og knipse mange motiv:) Takk for mange hyggelege kommentarar dette året!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...