lørdag 13. oktober 2012

Halsvarmer

Halsvarmer som matcher en "Mini-Skappel" :)

Jeg har strikket tre varianter av Mini-Skappel. 
De er litt vide i halsen i utgangspunktet, men det kan lett ordnes med en heklet kant.

Et annet tips er denne halsvarmeren som jeg kom over i bloggen Sidsels Kreative Hjørne
Hun har lagt ut en DIY Halsvarmer som jeg har strikket her. 
Genialt bruk av restegarn og det varmer småtrollene i halsen! :)

Vel - jeg var klar for en fotoshoot i herlige høstværet, men det hadde så absolutt ikke lille frøken snupp. 
Hun ville stikke av fortere enn svint. Skjønner ikke hvorfor, thi-hi.... ;)


Halsvarmeren ble strikket i en fei av restegarn. 
Jeg hadde tenkt å bruke restene fra vesla sin grå mini-skappel nederst, 
men det var ikke en gang nok rester til å legge opp de 50 m på pinnen. 
Snakk om utnyttelse av garnet, thi-hi. 

Det ble derfor restegarn fra Mini-Skappel #2 i herlig støvrosa/lilla farge i samme garn som genseren, nemlig Faerytale og Tynn Alpakka. 
Jeg brukte pinner #7 mm på genserne og brukte også det på halsvarmeren.

Herlig liten ugledetalj på halsvarmeren
- knapp fra Snelle & Petronella
Fremsiden av halsvarmeren
Slik ser den ut i sin helhet
Liten merkelapp hører med....

Herlig vær og ungene nyter mye latter og moro utendørs. 
Syns det er så artig at klær etter meg og mine søsken er siste mote.. 
som for eksempel Mariusgenseren som Jr nå passer så flott. Artig! 
Den ble strikket av familiens superstrikkerske, nemlig min kjære, avdøde farmor ♥ 
Gode minner.

Moro på trampoline
God lørdag, folkens! :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...