mandag 15. oktober 2012

Eventyrlig god og myk hals


I forrige uke var eldste jenta på tur. Hun hadde bedt så fint om en svart, lang hals. Klart jeg måtte strikke en slik til henne ♥. Den lå klar til hun kom hjem igjen fra høstferie ;)

Jeg fant designer Marte Helgetun sin oppskrift. Den er kjapp og gjort i en fei. Jeg vridde 1. runde slik at halsen ble strikket med "innlagt" vri, he-he. Det er lettest å se det i bildene under kanskje.

I oppskriften er det gitt info på en lang hals og en kort hals. Dette er den lange versjonen og hun kan ha den løst eller ta den dobbelt rundt halsen. Myk og varm som Marte lover ;)

Oppskrift "Eventyrlig myk og god hals" av Marte Helgetun
Pinner: 6 mm
Garn: Faerytale svart

Jeg brukte 2 nøster på denne halsen.

 Godt med litt påfyll av varme småplagg nå - kjenner det blir kaldere og kaldere ute. Brr! :)
Ha en fin mandagskveld! :)

5 kommentarer:

❤ Kaia sa...

Den så kjempedeilig ut !!!!
Må inn å sjekke oppskriften....

Klem fra Kaia

Marianns papirgleder sa...

Den såg kjempedeilig ut! Nydelig farge, har ikkje strikka med det garnet før. Må prøvast, fine julegåver er det også :) Tusen takk for tipset om spennande matbutikk i Florø, må nok ha meg ein tur ut ein dag!

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Så fin den var! Og så skjønn modellen var også. :)

PS Jeg har flyttet virtuelt. Har oppdatert lenken under navnet mitt. :)

Miriam sa...

Herlig hals! Kjekt at du likte julestrømpene mine. Oppskrift kommer muligens på bloggen i starten av november, må bare få tid til å skrive den ned og gå gjennom den først ;)

Connie sa...

Nydelig jente og skjerf:)

Klem Connie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...