fredag 28. september 2012

Solnedgang over Florø

Solnedgang og regnbue... 
På veg hjem fra en herlig fjelltur på Vikafjellet tirsdag ettermiddag, så kjørte jeg hjemover mot Florø... ut mot havet. Det var et fantastisk syn. Det så ut som om hele havet og Florø stod i brann. Solnedgangen var flammende rød og jeg rakk å komme meg til by'n og knipse før det hele var over.

Jeg slet som nevnt i forrige innlegg med at bildene ble så uklare og det ser jeg i disse bildene også. Så i ettertid at det var en innstilling på selve linsen som ikke var på plass, så kanskje det er det som gjorde at stabilisatoren eller noe slikt ikke virket skikkelig... Heldigvis så ble ikke alle like uklare, så...

Første stopp var ved avkjørselen til Hog Riders MC og Ridesenteret. Det er utsikt mot Nordalsfjorden og du ser toppene Terdalskeipen og Klauekeipen i bildet under her.
Fjellene stod badet i solskin 
Jeg kjørte videre ut mot sentrum og nedom parkeringsplassen bak Amfi senter. Sola var så å si forsvunnet i havet, skimter såvidt en liten fargeskala i bakgrunnen... 
Florø hamnebasseng

Det er fredag i dag, jippi! 
Ha en herlig dag - og riktig god helg! :)

4 kommentarer:

Elin | Draumesidene sa...

Fantastisk! Får energi av å sjå på bilda! Tusen takk for så fine ord inne hos meg!

God helg!
Klem Elin :)

Fjällripan sa...

Men gu så vackert!! Härligt att se sådant :) Trevlig helg på dej!

Stinemorღ sa...

Vakkert!

Ønsker deg og fine en flott helg,
klem ✿

Marco Luijken sa...

Hello Eli Kristin,
What an amazing pictures. This is wonderful to see!! The rocks looks like red lava stones.
This must be a great place to be and see this all in real.
The shots of that little harbour are wonderful too. A beautiful sky with a great reflection over the water. Very nice with that sailboat. Good shots!!

Greetings and have a nice sunday,
Marco

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...