tirsdag 7. august 2012

Sommergleder ♥


Viltvoksende bringebær fra egen "hage"

Sol & sommer betyr bær i alle farger og varianter. Mye bær. 
Vi er så heldige at vi har rikelig med viltvoksende "ville" bringebærbusker i vår ikke så flotte naturhage, thi-hi. 
Det skal bli skikkelig hage rundt huset vårt også, men det var den flotte steinmuren vi venter på i første omgang da...

I mellomtiden får vi nyte deilige bær med sukker og fløte/melk på.. 
Vesla har oppdaget buskene og er stadig ute og plukker med kopp - selv om det går rett i munnen for det meste, knis ♥ 
Hittil har det gått mye i blåbær i nabolaget, men nå tror jeg at barna har tatt unna det meste av de for i år. 
Bringebærbuskene er iallfall fulle med gode bær, så enn så lenge er det bare å plukke og nyte! Snadder :)

Selvplukket snadder med sukker på. Stor stas :)

Jeg har et nytt hekleprosjekt på kroken også. Det startet jeg med i går kveld. 
Det er i garnet Drops Big Merino. 
De hadde det ikke inne på den lokale garnbutikken, så dette ble bestilt hos Strikkenett i juni. 
Nytt type garn og siden jeg elsker Drops Merino extra fine tenkte jeg at dette å må være minst like bra. 

Hekleprosjekt til Kevin - startet 7. august...

Grunnet ferie kom ikke garnet i posten før for noen dager siden, så da var det bare å kaste seg over det. 
Det er 6 ulike farger. Prosjektet på heklekrok nr 4 mm er til Jr og han valgte fargene selv via fargebildene på nettsiden. 
Jeg er imponert, for fargene passer så flott sammen! Så får vi se når jeg har det ferdig.. 
Kan ta litt tid.. ;) Kjekt stykke arbeid iallfall.

Nyt tirsdagen! ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...