torsdag 23. august 2012

Heklet JB veske! ✪

Ja altså, JB står selvfølgelig for Justin Bieber, knis :)
Alle vi som har døtre mellom 3 - 17 år har sikkert hørt om denne smørsangeren fra "over there"!

Eldste jenta mi kjøpte seg noe småting på IKEA til rommet sitt i en sprek cerise farge. 
Det er noen få fargerike detaljer, kjempelekkert på et ellers lyst jenterom. 
Da hun var på en ferietur fant jeg ut at jeg skulle hekle et par matchende cerise kurver i garnet "Paris" fra Drops. 
Oppskriften på kurven fant jeg selvfølgelig hos inspirasjonskilden G-Anette's Kreativiteter
Tusen takk for at du deler oppskrift, Gry Anette! :)

Denne cerise kreasjonen ble laget i il-tempo et par kvelder i juli. 
Hennes hjemkomst var nær forestående da jeg fikk den geniale idèen, 
så det var bare å kaste seg rundt. 
Hadde vært kjekt å ha det på plass som en liten overraskelse til henne.

Jeg fulgte oppskriften og kurven ble både stor og fin. 
Jeg heklet med dobbel tråd Paris, husker ikke størrelsen på heklekroken - muligens #5 eller 7. 
Vel... etter hvert skjønte jeg at det var ikke mye støtte i denne myke tråden, dobbelt garn til tross. 
Det ble liksom ikke noe stødig kurv ut av det, så dermed ble det endring av plan, he-he... 
Jeg heklet videre og laget henne en "strandveske". 
Dessverre gikk både jeg og den lokale garnbutikken tom for cerise-farget garn, 
så dermed supplerte jeg med lys dus rosa. Det passet faktisk veldig bra det ;)

Detalj fra bunnen på vesken..

Mens jeg heklet på veske og "stroppen" over, jobbet topplokket med forskjellige idèer til pynt. 
Siden jenta mi er fullstendig hektet på Justin Bieber, så måtte jo den kjekke karen med. 
Jeg låner PC'n hennes ganske så ofte og kjenner til hennes mappe med bilder av idolet sitt. 
Der fant jeg et passende bilde selvfølgelig.

Bilde
Det ene bildet ble redigert, navnet hennes skrevet på før jeg speilvendte alt for utskrift på spesialark som man kan stryke på klær. 
Deretter klippet jeg ut bildet og strøk det på en hvit lommeduk (!) .....etter prinsippet man tager hva man haver, he-he... 
Dette ble igjen klippet ut og satt på selve vesken, håndsydd med min eminente nydelige teknikk (NOT)
Jeg har ikke symaskin og ikke kan jeg sy, så det ble et helt greit resultat hverken mer eller mindre.

Stjerner i filt
Jeg klippet også ut 2 stjerner i svart ullfilt og sydde på + en knapp. Dette er jeg svært lite tilfreds med. 
Den stjerneformen jeg klippet ut er absolutt ikke som ønsket og påsying tilfredsstiller vel kun karakteren "lite godt" tror jeg. 
Uff! Jeg kommer til å fjerne stjernene og knappen og gjøre dette på nytt med et mye bedre resultat på ALLE måter. 
Det er iallfall planen :)

Eli gjør ting hun ikke kan.... rødme... Se KUN på Justin Bieber-bildet... LOL! :P

Jeg burde ikke legge ut detaljbilde av dette siden jeg er skikkelig misfornøyd 
med det som skulle være "kuule stjerner" og en knapp som ekstra detalj.. 
Dere ser iallfall bildet av helten og navnet til snuppa mi påtrykt og sydd på. 
Det var hun kjempefornøyd med. Lykke! ♡

Detalj fra vesken - heklet blomst
Moralen er herved - grunnoppskriften til kurv kan brukes til så mangt, deriblant ei veske/strandbag, etc. 
Det skal ikke så mye til for å "pimpe" opp et plagg eller en bruksting. 
Det kan gjøres både lett og personlig, små effekter kan gjøre mye alene. 
La mine stjerner og knapp stå som eksempler på hvordan du ikke bør gjøre det. 
Justin Bieber sitt bilde med jenta mi sitt navn burde nesten stått alene her i stedet for den "wannabe" pynten ved siden av. 
De ryker av vesken i dag ser jeg!!!!

JB veske ✪

Ha en fin torsdag! ;)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så arti blogg du har! Jeg fikk gleden av å se din blogg fordi du tok turen innom min blogg :-)
Takk for fine ord :-)
Elsker dine bilder fra tur opp til Slettevarden, nydelig.
Og så mye fin hekling :-)
Jeg er også skorpion :-)
Klem
Brit Eva

Lill sa...

Åhhh ja...jeg dåner...
Mellomste barnet mitt er 6 år og ELSKER justin bieber..
Hva er det me denne gutten egentlig..haha..

Synes det er en arti alder..og synes liksom ikke det er så lenge siden jeg var liten å elsket spice girls..haha

ha en flott kveld
vesken var knall

klem fra Lill

Liv Janne sa...

Hei Eli Kristin! Har sett gjennom nokre av dei siste innlegga dine - du er utruleg kreativ og flink - både med heklenåla og scrappinga! Og inni mellom alt dette får du tid til å gå turer også... Utruleg! Flotte turbilete og tips til nye turer :) Vi har hatt plan om å gå den merka DNT-ruta frå Magnhildskaret til Årebrot i år, men litt utfordrande å få det til med bil/båt/buss, så det har ikkje blitt enda. Takk for fleire koselege kommentarar på min blogg! Skulle du få lyst på turar lenger inn i Sunnfjord, så får du gje eit pip - kanskje eg kan vere med?? :) Ha ei fin, fin helg! Liv Janne

Tino sa...

Den ble jo kjempefin som veske da! Har ei som er JB fan her også ;-)
Skikkelig flott teppe i forrige innlegg!
Riktig god helg!
Klem T

Kalyani :D sa...

tuuusen takk ! ble veldig glad for den ! <3 ;*

Elska deeeg ! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...