mandag 18. juni 2012

Florø - Himmel & Hav! :P

Foto/grafikk: Byen vår Florø


Det har vært noen hektiske dager med mye artig innhold. Det er grunnen til bloggstopp siden torsdag. 
På fredag var det litt jobb, så rakk jeg avslutningen for eldste jenta mi som nå skal bli ungdomsskoleelev til høsten.. 
Det var ekstra program for 7. klassingene som var både koselig og vemodig. 
En ny milepæl for gjengen - men de er veeeldig klare for forandring, he-he... 
Rart med det, de vokser til.

Så var det å komme seg på jobb igjen før det var tid for en tur innom "Frisøren" for ei herlig, avslappende egentid. 
Luksus i hverdagen.. Der ble jeg nesten ny før en kjapp tur i barnehagen og hjem. 
Samboer'n avløste meg da det var på tide å stikke til sentrum å jobbe dugnad under årets store Sildebord i Strandgata. 
Det var startskuddet for hele helgen, et fantastisk innhold. 
Det var virkelig noe for enhver - sjekk programmet:




Dugnad under Sildebordet er veldig artig og sosialt. Jeg har vært med i flere år. 
Man serverer folk gratis silderetter m/tilbehør og drikke, hører musikk i gatene som er full av blide fjes og super stemning. 
Timene går fort.

Etter Sildebordet gikk turen hjem for min del og der datt jeg sammen i sofaen med beina på bordet og en kald cider, thi-hi. 
Det var liksom slutten på et maraton på ca 1 1/2 måned med mye dugnad, kakebaking, 
avslutninger, fester, bursdager og arrangement for barna. 
Når man har fire barn i ulik alder, så blir det ulik barnehage/skoler og aktiviteter å forholde seg til... 
Jeg kjente at jeg endelig kunne senke skuldrene og slappe av med god samvittighet etter en veldig hektisk periode, puh! 
Mye slit, mye stress, men også mye moro! ;) 
Det er sånn som hører med, men det blir litt vel mye på en kort periode, thi-hi!

Lørdag var det bytur med de yngste barna. Det ble tivoli, shopping og sosialt samvær med folk i by'n.
 "Alle" er hjemme på besøk denne helgen, mange tilreisende og turister fra ulike land og aktiviteter i hele sentrum 
+ kjempegode tilbud/kampanjer i butikkene. Været var bra også, så det var en kjekk lørdag. 
Jeg knipset selvfølgelig bilder fra jenta mi sin skoleavslutning, tivoli og ymse ting, men utrolig nok - 
de er fortsatt på kameraet!!! Har ikke hatt tid eller ork til å ta det ennå ( O_O )!! 
Det er slett ikke likt meg som pleier å gjøre det så å si daglig. 
I morgen tar jeg meg ei økt med bilder fra helgen.

På kvelden lørdag hadde vi for en gangs skyld barnevakt og tok oss en helaften 
sammen med andre feststemte folk og feiret Florø Sportsklubb (Florø SK) sin 100-års dag! 
Det var en kanonkveld uten like, men flere detaljer blir ikke delt her, fnis. 
For å si det slik - kjempekjekt på lørdagskvelden og ganske slakt på søndag, puh! :)

Himmel & Hav er et årlig arrangement i Florø - vel verdt opplevelsen. 
Kanskje noe å tenke på til neste år - om du ikke fikk det med deg i år? ;) 
Er du i Florø eller i nærheten, så er det bare å følge med på arrangement og tilstelninger i kalenderen til "Byen vår Florø"! 
Er du på facebook, så finner du de der også forresten! ;)

Nå skal jeg finne frem heklekroken og rigge meg til foran TV'n. 
Nyter en rolig kveld, men i morgen er det vel full rulle og litt mer tilbake i vanlig gjenge igjen. 
Minst en og kanskje to fjellturer skal det bli denne uken, men jeg håper at værgudene kan hente frem sola igjen. 
Litt kjekkere å gå på tur da! :D

Ha ei fin uke! ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...