søndag 10. juni 2012

Blåtur med jobben! :)

Solnedgang ved Florø - et mindre cruiseskip passerer i horisonten...
..instagram-foto...

Fredag kl 17.30 var det avreise for blåtur med kjekke kollegaer på jobben, ca 30 av oss. Passe gjeng det :P For første gang gjettet jeg hvor vi skulle, men det gjorde ikke noe. Tvert i mot, thi-hi! Vi fikk oss en fantastisk kjekk kveld i Kalvåg med godt vær, båttur, herlige opplevelser på Carola's Buaspa og ikke minst - klassikeren "Havet's Festbord" på Knutholmen. Mye latter, mye moro, mye tørt og mye vått. Jeg deler ikke bilder av kollegaer på blåtur, men noen glimt av mat og solnedgang deler jeg mer enn gjerne :)

Da vi ankom Kalvåg, gikk ferden først til Carola's Buaspa. De bildene derifra legges ikke ut som sagt, men jeg har lånt litt info og et par bilder fra hjemmesiden til Carola - se her:
Carola's Buaspa sett fra sjøsiden
- to av badestampene utendørs til høyre i bildet :)
Unn deg deilig velvære i sjøbu-miljø! SPA-behandlinger, solopplevelse på innendørs sandstrand, infrarød badstu, oksygen-bar eller nyt massasje i boblebadet utendørs og innendørs.
 Foto: Carola's Buaspa
Jeg tror bilder og info fra buaspaen forteller om mye moro for gjengen, både utendørs og innendørs ;) Stedet kan anbefales både til kollegatur, vennegjeng, venninnetur - eller bare for deg selv og kjæresten for den del. Rekreasjon i havgapet :)

Etter noen herlige timer på buaspaen og inntak av flytende var vi klar for kveldens måltid hos Fosse'n på Knutholmen. Havet's festbord bugner av fersk sjømat og vi spiste til det var bunnskrapt, thi-hi. Tangen fikk ligge igjen, he-he.
Foto: Knutholmen
Glimt av et av serveringsfatene med havets festbord...
Desserten som fulgte med er bare himmelsk for en sjokoladeelsker som meg... passe mørk, lunken sjokolade som er flytende inni... sammen med iskrem og rødvin, fnis! :P Bankers!!!!

Det ble litt "spel" på bryggekanten og i baren etterpå... ingen bilder fra det heller, knis... Dessverre fikk kameraet seg en trøkk der ute, tror rett og slett at noen tråkket på veska mi... og skjermen på mitt datter's kamera ble ødelagt... ( O_O ) Hun var så snill å låne det til meg, så etter at fotosjappa informerte om at det ikke var noe håp om reparasjon valgte hun seg ut ett nytt kompaktkamera ;) Skulle bare mangle, må gjøre opp for meg etter slike uheldige hendelser!

Vel - skjermen på kameraet viste bare 1/3 av bildet, så det var ikke godt å se hva som egentlig ble fanget i linsen... På hjemvegen stod jeg ute på båten og knipset disse bildene.. var spent på resultatet da jeg sjekket bildene i går, men det ble ikke så gale syns jeg! :D

Nyt solnedgang vest i havet litt over midnatt....
Et mindre cruiseskip passerte oss ute på det blikkstille havet..
Nydelig natt... og natta var fortsatt ung! :)

Fin søndag!

1 kommentar:

Marco Luijken sa...

Hello Eli Kristin,
Great pictures of a nice holiday place. Wonderful to see the small bungalows with their special colors. Shot 3 is very beautiful with the lights in the evening.
I think you've a great time their with this good accommodation and all delicous food. It makes me hungry...hhmmm...!!

Many greetings,
Marco

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...