tirsdag 6. mars 2012

Sokker i Nordlysets fargeskala... ;)

Farger til å bli glad av! :)

Dette er langt unna "mine farger" når det gjelder strikk, 
men jeg våget meg ut i det likevel og angrer ikke et sekund. 
Artig garn og artige farger som sammen utgjør regnbuens farger. 
Ikke dumt til et par små søte barneføtter eller hva? :D


Tidige fargekombinasjoner.... kjekt å se hvordan de blir til underveis!


Jeg var innom Snorre Interiør etter et par småting og så garnet Viking Nordlys ligge i kurven og lokke på meg.
Det var et mykt og flott garn i mange fargekombinasjoner,
men jeg slo meg litt løs fra det vante og gode ton-i-ton og valgte kombinasjon #949.


Garn: Viking Nordlys farge #949, dobbelt garn
Pinner: 4,5 mm
Jeg la opp 40 m til jenta mi på 16 mnd.

Det står på pakningen at det er anbefalt pinner 2,5 mm, men det gidder jeg ikke strikke..
så jeg tok to bunter garn à 100 gr og strikket med dobbel tråd. 
Tykkere sokker, tykkere pinner og fortere ferdig! :D 
Jeg strikket to par sokker  - samme maskeantall, men to størrelser. 
Greitt å ha noe å vokse inn i også. Det er fortsatt mer garn, kanskje nok til enda et par faktisk!


Jeg kunne tilpasset nøstene slik at fargene stemte overens og det ble to like sokker i hvert par, 
men jeg fant ut at de kunne bli litt gøye og unike på denne måten. 
Jeg lot garnet danne mønsteret, så slik ble to de to parene :D

Min samboer og min eldste sønn kommenterte hvorfor jeg ikke strikker sokker til dem mer... 
sannhetene er vel tidsklemma og latskap. 
Det er artigere å strikke små sokker som blir raskt ferdig enn store sokker som tar lenger tid. 
Logisk eller hva, thi-hi! Men jeg har tenkt på å strikke flere par sokker til hele familien, 
så det er faktisk på "to do-listen" min... som bare blir lengre og lengre, for det er så mye gøy å lage. 
Herlig med inspirasjon fra nettsteder og bloggverdenen!! :)

Nå blir det kos med småtrollene. Jeg er hjemme på andre dag med febersyke og forkjølede småtroll. 
Ute skinner solen selvfølgelig, men det er kaldt. Go'været lokker på ungene som vil ut i dag, 
men det går jo ikke. Vi får finne på noe moro her inne.

Det blir en bloggrunde etter gammelt litt senere. Gleder meg. 
Tuuuusen takk for alle herlige kommentarer og meldinger som tikker inn. Kjempekoselig! ღ 
Du som legger igjen spor etter deg får også besøk igjen ;)

Nyt dagen! ;D

6 kommentarer:

G-Anette sa...

Å, så lekre sokker!! Det garnet så fantastisk ut, har ikke sett det før.
Og heeelt enig med deg ang pinne 2,5. Jeg beveger meg ikke under 3,5 jeg, hihi :) Alt for ivrig på at ting skal bli ferdig! (Og samboer har nå ønsket seg sokker av sin bestemor, han har gitt opp å ønske det fra meg, haha)

Ha en finfin tirsdag
Stor klem

Anita sa...

De var helt knas!!!! Trenger sånne fargeklatter i hverdagen også!! Det er det så er så herlig med sokker at da kan man våge seg litt utenfor komfortsonen i fargevalg! De var stilige enkelt og greit!
I sympati, god bedring i heimen! (her er det jeg som har 39.5 i feber i dag.....og vondt i topplokket.....akkurat nå virker ibuxen litt så da må en ha litt tidsfordriv :)))
Klem ;)

Marianns papirgleder sa...

Flotte sokkar i spreke fargar!! Kjekt å prøve seg på andre fargar enn det ein oftast held seg til :)

Ha ein fin kveld og go' betring i heimen!

Randis side sa...

Så fine farger!! Det var farger helt etter min smak :)) Stilige sokker, skjønner godt at de største også ønsker seg nye! Ha en flotters uke! Klem

Connie sa...

Sååå stilige sokker i herlige farger.
Så lekkert.

Klem Connie

Anita sa...

Hei,igjen! Tusen takk for koselig hilsen!
Gleder meg med en gang til å se mønstersokkene dine når de er klar!!!!
Jeg er ikke helt i slag ennå nei, og tasser faktisk rundt i mine sokker :) og en lårlang singlet (mens svetten pipler) og samboern kom nett inn dørene og mente at sånn burde jeg gått oftere..... *ler*.....Ja, ja ikke akkurat det jeg tenkte men...
Sokkene er faktisk kledelig i bar fot og gode på, så tror det må strikkes flere. -Og i allefall når de har slik effekt! ;)
God bedring i heimen hos dere også!
Klem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...