tirsdag 27. mars 2012

Heklet lue størrelse "tjukk i hodet"!

Aaaaltfor stor heklet lue...

Jenta mi ønsket seg ei heklet baggy lue i fargene rosa og brun. Hun var på Spiterstulen i forrige uke og jeg heklet iherdig onsdag og torsdag så lua var ferdig til fredag og hennes ankomst. Dessverre ble det som fryktet... lua ble altfor stor til henne, sukk! :/
For første gang heklet jeg etter oppskrift og for min del startet det i "feil" ende, nemlig nederst. Jeg hekler vanligvis på frihånd og starter på toppen på lua. Det er vel smak og behag :)

Oppskriften heter "Heklet lue, D" i heftet "Til fjells" nr 0811 barn/voksne fra Sandnesgarn. Jeg heklet størrelse sånn ca midt i mellom barn og voksen med garnet Drops Nepal og heklekrok nr 7.
Stripene tok jeg etter innfallsmetoden. Må si det var litt rart å *hekle en runde, snu arbeidet* fra start til slutt. Det er jeg ikke vant til heller. Uansett - kjekt å gjøre noe nytt og annerledes og lære nye ting, thi-hi!
 "Skimter" merker etter felling i fargeskiftet ja (note to self: gjør ikke det igjen) ... :P
 Ei lue i boksen... kanskje blir det gave, kanskje blir det Fretex...?! :D

Blir vel kanskje en tur for å anskaffe mer rosa og brunt garn
til ei heklet lue i rett størrelse til snuppa mi. 

God tirsdag! ;)

1 kommentar:

mo9ca sa...

Kul lue!! Godt tips til håndarbeid i påsken dette! Hekling er jo så gøy, og når man i tillegg bruker nål nummer 7 så går det jo som det suser :)

Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min, setter så stor pris på det!!
Har lusket litt i kulissene her, og fant oppskriften på verdens søteste Cupcakelue her... Er allerede i gang, og regner med å bli ferdig om ikke lenge. Lillemor gleder seg til ny lue :)

Ha en super dag videre!!
*klem fra Monica!*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...