lørdag 25. februar 2012

Barnelue med refleksgarn og pynteblomst

Lue i marine og råååsa

Det er like aktuelt med refleks til vesla som til de eldre barna, så det var på tide med ei reflekslue til henne også. Denne luen med riller er inspirert av luen med refleksgarn til storesøster, se her. Fra før av har jo storebroren fått ei tilsvarende guttelue, den ser du her. Tror ikke at jeg strikker lue med refleksgarn til 16-åringen ennå - tror ikke at det blir en stor slager der i gården, thi-hi! ;)
Vesla med nye luen sin - den matcher både fleecejakke og parkdress. Helt greitt det! ;)

Garn: Marineblå er Sandnes Kashmir Alpakka og rosa er Drops Merino Extra fine
Pinner: 4,5 og 5 mm
Legg opp 65 m og øk med 10 på omgang før rillestrikk.

Pynteblomst: Heklekrok 5mm og heklet på impuls.. Knappen fant jeg i knappeboksen.
Jeg strikket en rille, 5 omganger r, en rille og 5 omganger, osv. Jeg strikket til jeg syns den var lang nok for å få en litt baggy look på den. Den var litt trang til å begynne med, men erfaringsmessig vet jeg at de vider seg litt ut ved bruk. Nå sitter denne helt supert! ;)
Her er lua sett bakfra også... 
 Ha en fin lørdag! ;) 

3 kommentarer:

Marianne sa...

Kjempeflott lue og ikke minst en herlig modell:)
God helg!

hjertemynthe sa...

Så søt lita du har <3
Refleks får man aldri for mye av!
Og hvorfor ikke bruke det på denne skjønne måten som du har gjort :)

Marianns papirgleder sa...

Søt hue til ei kjempesøt frøken!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...