tirsdag 17. januar 2012

Vridd hals

Et nøste med Abuelita i fargen "Bamse brakar" ble til en stk sjokoladebrun vridd hals. Garn og oppskrift er fra Pickles! :) Jeg må innrømme at jeg er usikker på hvilken type Abuelita det er - på merkelappen står det Abuelita Merino Worsted for de som kan seg på slikt ;)
Abuelita - mykt og deilig garn iallfall! :D
Noen bilder ble tatt innendørs og et par utendørs, så fargen på halsen varierer veldig...(et par bilder er også gjort om til sepia)..
Den er mørk sjokoladebrun i virkeligheten! :P

Vridd hals strikkes på pinner 10 mm (rundpinner 80 cm).
Det er et lett og luftig mønster, så den er gjort på en kveld!
Ferdig nå eller...? :P

Jenta mi var passe utålmodig og ville inn. Vi to har vært på farten i dag og hun fikk en gledelig melding - hun skal endelig få streng på tennene... Står nå på venteliste, så får vi se hvor lenge det blir. Det var "dagens høydare" for henne + litt shopping gjorde dagen ekstra bra. Koselige timer med snuppa mi iallfall

Jeg hadde ikke noe mål og mening med den halsen, men hun fant ut at den passet til brune jakka si.. dermed var en vridd hals allerede lagt i kurven før jeg fikk sukk for meg. Jaja, kjekt at ungdommen liker plaggene fra ho mor, he-he! :)

3 kommentarer:

Marianns papirgleder sa...

Kjempefin hals, har tenkt å lage den eg også, må berre bestemme meg for kva garn eg skal bestille, har eit par ting eg lurer på å lage :)

Randis side sa...

Flott farge og flott modell :)) Helt imponert over produksjonen din! Ha fine januardager! Klem

Marianne sa...

Den halsen så veldig deilig og myk ut:) Flott jente du har, hun kledde den godt!
Hilsen fra Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...