søndag 15. januar 2012

Et par sokker til...

Et par sokker til Kevin

Siden lillesøster fikk nye sokker ønsket storebroren seg et par nye sokker også. Og det trengs, for han vokser til. Jeg har strikket et par sokker til ham i Trysil Garn sitt Superwash ullgarn (fargekode 227). I tillegg la jeg inn noen striper med restegarn. Det ble noen blå striper med Sandnes kashmir alpakka garn fra "Enkel vest-prosjektet" og noen striper blå/brun striper med dobbel tråd Drops DeLight fra ett av sjal-prosjektene.

Jeg strikket på pinner 4mm og la opp 52 masker. Det vil tilsvare ca størrelse 7/8 år. Hælen ble strikket over de 26 bakerste maskene. Jeg gjør min hælfelling og tåfelling som beskrevet i dette innlegget. Det er bare å justere antall masker ihht oppskriften.
Det har vært dårlig med blogging og bloggbesøk denne uken. Vi hadde syke barn forrige helg og jammen måtte jeg være hjemme både mandag og tirsdag med syke barn. Full rulle på jobb og med alt annet på onsdag før vi fikk telefon torsdag igjen om at et av barna var blitt syk igjen og måtte hentes. Det gjorde min kjære siden jeg nå ikke jobber fredager lenger og hadde mye å få unna. Torsdag kveld var det pleie av syke barn og jammen lå jeg strak både fredag og lørdag. Jeg er litt bedre i dag, men er langt fra i form. Fy for ei syke. Føler meg totalt utslitt og verk overalt og hodepine. Jeg som aldri har hodepine, det er noen fæle greier! Samboer'n er på jobb i dag, men heldigvis har jeg god hjelp i eldste datter og niese. Godt med gode assistenter når man er slapp dot com! :P Håper vi har fått vår del for denne gang...

Jeg hadde mange planer for helgen - ting skal strikkes og kort til 3 bursdager, fødsel, dåp og mer skulle lages.. Jaja. Ikke noe å gjøre med det. Får se hva uken bringer, men den er fryktelig hektisk ifølge planen. Usj! *kryper under teppet og nyter frokost og kaffe*

Ønsker iallfall dere en kvikk og flott søndag! :)

2 kommentarer:

Høstmamma sa...

Hei.
Sokker trengs alltid, og disse var veldig søte. Likte fargen godt!
Kjempefin den enkle vesten du har strikka til minstefrøken! Denne står høyt på min liste også. Begynte på en til jenta mi på 3 for ei stund siden. Jeg syns den ble så liten etterhvert, så jeg rekte den opp og brukte garnet på noe anna. Spørs om den er liten i str ja!!

Håper dere er over den verste sykdommen nå, riktig god bedring i heimen:)

Fjällripan sa...

Snygga färger på sockarna! Jag måste lära mej att sticka!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...