tirsdag 8. november 2011

Rund heklet hals

Rund heklet hals i garnet Drops Delight

Da har jeg heklet ferdig julegaveprosjekt 1, nemlig denne deilige runde runde halsen. Jeg hintet om prosjektet i dette innlegget for noen dager siden. Den ble ferdig i dag tidlig før jobb og jeg har hatt den på siden. Deilig, varm og god. Ja... jeg har hatt den på selv, thi-hi. Så mye for det julegave-prosjektet :) Det blir flere slike halser, det er helt sikkert. Men de neste blir i julegave da. Tror jeg må sette opp julegavelisten snarest og tenke gjennom gaveprosjektene. Dagene går fort og før vi vet ordet av det er det blitt 1. søndag i advent, haha! ^_^
Eldste go'jenta mi poserer med halsen til ho mor.
Hun syns vi kan dele på den ;)
Jeg har heklet denne runde halsen etter SandesGarn sitt Kit nr 53, oppskrift nr 2. I oppskriften stod det at du skal bruke Sandnes mini palett garn, men det har ikke "min" garnbutikk. De anbefalte i stedet Drops Delight og jeg er kjempefornøyd med garnet. Jeg valgte en koksgrå variant på denne halsen.

Det gikk med 4 1/2 nøste med Drops Delight garn på heklekrok nr 3,5. Jeg laget pyntekant på begge sidene av halsen, det stod ikke i oppskriften ;)
Feeerdig med hals og fotoshoot.. for nå...
Skulle jo tatt bilder på dagtid utendørs, men sånn ble det bare.

*Da går de gamle hjem*... iallfall til køys om litt, haha! ;) Får se om jeg klarer det før midnatt i dag, fått grusomt dårlige vaner. Liker meg aller best utpå kvelden, fnis :D

5 kommentarer:

Anita sa...

Så fint det ble!! Greit å beholde noe selv også innemellom! Har lett for å bli at en lager til andre enn seg selv, så det der må være lov! :) Såg utrolig herlig ut.
Skjønner det er flere med dårlige "legge seg vaner"....Velkommen i klubben ;) hi-hi.....
Nyt dagen din i dag, Eli!
Klem, Anita ;)

Liv Janne sa...

Kjempefin hals! Sånn trur eg at eg også må lage :) Såg i Firda at du har STOOOOR dag i dag - gratulerer så masse!!!! Håpar du blir feira med brask og bram - ha ein fin, fin dag!

SNILLPIKE♥ sa...

Å, den såg herlig ut. Varmar nok godt, no når da blir kaldare dager etterkvart.

Ønsker deg en fantastisk bursdag, håper du blir feiret som bare du fortjener, og at alle rundt deg gir deg mye glede og oppmerksomhet.

Stoooor bursdagsklem til deg kjære Eli Kristin!!!!

Rita sa...

Der var den ja, den var kanonlekker den halsen. Flotte gråtoner, passer til det meste.

Får gratulere deg her også, kos deg på dagen din. Håper de feirer deg godt både på jobb og hjemme.

Stooor klem :)

Stinemorღ sa...

Kjempe fin!
Den var lekker på og ser helt herlig ut. Elsker fargen :)

Tida går fryktelig fort nå ja...
- har begynt litt på noen julegaver jeg også...

klem ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...