lørdag 5. november 2011

Perlestrikket pannebånd til vesla!

❤ Go'jenta ❤


Vi er komt i november måned og det er tid for noe varmt rundt ørene. 
Det er ikke fare for noe kulde her ennå siden det fortsetter å plaske ned i bøtter og spann. 
Pannebånd er således idèelt, hverken for kaldt eller for varmt ;) 

Dette laget jeg på onsdag, men har ikke hatt tid til å blogge det før nå.


Jeg strikket mange pannebånd i vinter til jentene mine, 
men nå er vesla blitt en god del større og trenger nye pannebånd. 

Det første pannebåndet er ferdig og det er i lilla så det matcher utedressen Ü

Hun er rett og slett umulig når det gjelder å ta bilder på kommando, thi-hi.
Det skal absolutt ikke noen ting på det hodet med unntak av når vi faktisk skal ut på tur.
Da kan jeg ta på lue eller pannebånd, for ut er gøy, haha!


Dette er selvfølgelig et perlestrikket pannebånd a la Stinemor
Følg linken for å se oppskrift - eller du kan finne oppskrift her i et tidligere innlegg hos meg. 
Jeg har imidlertid laget min egen vri ved å hekle på en pyntekant slik at det får litt "prinsessepreg" på seg. 
Litt staselig med krone når man ikke har så mye hårmanke å dandere, he-he :D

Garn: Drops Merino Extra Fine, dobbel tråd
Pinner: 5 mm
Heklekrok 3,5
15 masker

Perlestrikk er enkelt - du strikker rett, vrang annenhver gang ut pinnen. 
Så tar du omvendt på neste - rett over vrang, og vrang over rett. 
Da blir det mønster - altså perlestrikk! -_^

Når det gjelder den heklede pyntekanten, så hekler jeg først en runde med fastmasker. 
Deretter tar jeg en runde med staver. 
På tredje og siste omgang hekler jeg *fastmaske, stav, fastmaske* mellom hver stav på forrige omgang... 
Lettere å faktisk hekle det enn å skrive det, ha-ha! :D

Lykke til!

1 kommentar:

Stinemorღ sa...

Lille Carmen er jo så nydelig ♥

Og den heklede kanten gjør det ekstra søtt! Helt herlig :)

Håper du får en koselig helg
- det regner her også, men vi koser oss inne.
Klem ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...