tirsdag 1. november 2011

Årets Halloween

Kalyani og Kevin klar for knask-eller-knep-runde i nabolaget

Årets Halloween-feiring ble overveldende. Mine egne barn var lunkne til hele greia og hadde ikke tenkt å gå... før det begynte å ringe på døra. Og det gjorde det igjen og igjen og igjen... Utrolig mange som hadde kledd seg ut og håpte på noe snop i posene sine. Jeg måtte på loftet etter kostymer i all hast slik at Kevin og Kalyani fikk vært med på moroa også. Det ble ikke tid til noen voldsom utkledning eller sminking, de ville bare ut døra, hihi! :D

Jeg er sånn passe lunken til hele Halloween, men jeg innser at det er ikke så mye jeg kan gjøre med det. Det er vel en "tradisjon" som er komt for å bli og handelsstanden koser seg vil jeg tro. Dette kommersielle presset slipper de neppe taket i frivillig :)

Neste år får jeg heller være føre var og gjøre klart til markeringen OG hamstre inn eller lage snadder til alle ungene som ringer på. Vi bor i et veldig barnerikt område, så det er bare til å stålsette seg heretter :P De kommer på døra uansett.

Det som gjør at jeg er imot Halloween er vel helst to ting. Først av alt, så er det ikke noe som har tradisjon her i landet. Det andre er at vi faktisk har noe som heter "Nyttårsbukker" her i Florø. Etter middagen i 17-tiden på nyttårsaften kler barna seg ut og går på dørene til folk - og ja, de samler inn snop i posene sine da også. Altså akkurat det samme opplegget, men de sier ikke knask eller knep :)


Mange skumle pirater, smådjevler og annet som trakket gatelangs i går... O_O


Her er noen av de fryktelige vesenene som ringte på døra hos oss.
Tok ikke bilder av flere. De koser seg iallfall, he-he!!

Og det skal jeg gjøre nå også
- innta sofaen og en kopp med noe varmt i etter en flott trilletur i regnet!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...