søndag 9. oktober 2011

Her skal det blomstres....

Snakk om flotte, gamle skatter. Disse tønnene har blitt brukt til fiske og har vært fylt med gamle liner frem til nå. Vi kaller dem forresten ikke for tønner. De heter linestamper her på våre trakter :)

Disse flotte linestampene har stått i et gammelt naust på Struen i Bremanger. De er i veldig god stand, kjempeflotte. Treverket er knusk tørt, så de skal få en omgang med oljebeis for å beskyttes mot vær og vind. Deretter blir det vel å polstre innvendig med noe svart "beskyttelse" som jeg ikke vet hva heter. Det kjøper jeg på hagesenteret.. og så er det bare til å plante alle løkene som ligger på vent. De er nyinnkjøpte og jeg gleder meg til blomsterprakt til våren! :)

Disse tønnene tilhører min fadder, min avdøde onkel, som døde så altfor tidlig av kreft. Jeg syns det er ekstra stas at det er han som har brukt disse. "SF-81-B" er registreringen på sjarken han hadde. Kjekt at det er inntakt og det skal stå der for evig og alltid.
Just lovin' it! ♥

Ha en herlig søndag! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

oh, de var jo herlig fine da:)

Kjekt at du deltar på give away og linker:)

Anne sa...

Ja her! har du virkelig funnet noen skatter, helt klart :-) og at de i tillegg har tilhørt noen som du har i ditt hjerte, ja da blir jo gleden bare større da vel.

Blomster, men faktisk enrme som vedkurv også nå på denne årstiden.

Fin ukestart til deg snuppsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...