lørdag 3. september 2011

Bunkersene er åpnet!

Jr inne i den ene bunkersen
- denne var en lagringsbunkers om jeg husker rett :)

Flora Krigshistorielag hadde som nevnt i dette innlegget 
en avduking av informasjonstavlen ved bunkersene ved "Utsikten" i Storåsen her i Florø. 
Jeg visste ikke at bunkersene også ville bli åpnet for allmennheten, 
så det var en kjekk overraskelse for alle fremmøtte. Agenda for avdukningen finner du her.

Det var blant annet åpningstale av laget samt en krigsveteran, lokalavisa, rådmann og ordfører i by'n.
Mange folk var møtt frem i griseværet. Det meste ble sagt og gjort innendørs. 
Jeg tok ikke så mange bilder - kun disse her av Jr da vi var alene i den ene bunkersen. 
De fleste var i den andre hvor det var ca 3 informasjonstavler, kaffe 
og informasjon om artikler og historier fra krigsårene. 

Jeg hadde tatt med lommelykt, så Jr gikk på jakt etter skjulte skatter i bunkersen.


Etterpå tok Jr og jeg en liten tur til en annen bunkers lenger oppe i åsen og tilbake igjen til "Utsikten" hvor han inntok litt sukker i form av marshmellows.

Regntung dag ...

...men det gjør absolutt ingenting! :P

Oppdatering: Les mer om reportasjen og se bilder vedrørende avdukingen i Firdaposten!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...