onsdag 22. juni 2011

Tur til Hatlesetnipa (583 m.o.h) med søsta! ♥

Hatlesetnipa i Flora kommune (583 m.o.h)

I går var det nydelig sommervær og søster'n (Linda) og jeg fant ut at vi måtte komme oss på tur i fjellet igjen. Med oppladet kamera satte vi kursen mot Grov og tok turen til toppen av Hatlesetnipa. Her kommer et lite bilderas.. Vet ikke om vi kan skylde på noe annet enn oss selv - kanskje bare høy på natur, men bildene sier vel kanskje litt om humør og innfall på vegen! :D
"Noen" (les Irene) tipset oss om fenomenet "planking", så det ble jo et besettende innslag under turen... :P Sier ikke mer jeg, men det går altså ut på følgende ifølge Wikipedia:

"Planking (uttales med norsk aksent, planking) er en handling der en person legger seg på magen med hendene inn mot kroppen på besynderlige steder eller turistattraksjoner for så å publisere bildet på sosiale nettsted." 

Du kan lese mer om regler og sånt der, fnis! :D
Søsta på første varden på turen
(bildet over av meg er tatt på samme sted)
Blir ikke mer moro enn man lager selv, fnis.. :P
Nydelig på fjellet
På toppen av Hatlesetnipa ligger det turbøker som MÅÅÅ signeres! :)
Naturkreftene har knekt skiltet,
så da er det greitt med en stødig kropp på toppen!

Meg og søsta på toppen! :) ♥
Litt mer "planking" - her på en annen kant av toppen!!
Nydelig utsikt i alle retninger :D
Vindstille på toppen, bare å slappe av og nyte..

En liten rast... ;)
Mot selve varden ;)
Herlig turterreng og god sikt i alle retninger
Fin kveld på tur med søsta! :)

2 kommentarer:

Wenche sa...

Den turen såg virkeleg flott ut! Den må eg prøve å få til i sommar:)Blir alltid inspirert til å gå tur når eg ser slike flotte turbilder! Dessutan kan det jo hende eg også må prøve planking, det har stort sett berre vore splitthopp på toppane rundt om med meg *latter*

Fjällripan sa...

Fantastiska bilder, så fint det är där!! Jag måste skratta när jag läser om planking och ser de roliga bilderna när du gör det:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...