onsdag 9. mars 2011

Ser frem mot nye høyder! :)

Salomon "3D fastpacker MID GTX W"

Jeg har investert i nye, solide fjellstøvler og er sååå klar for nye fjelltopper og herlige turopplevelser fremover. Fjellsesongen min starter vel i slutten av april og deromkring og varer så lenge været holder seg, gjerne ut i september for den del. Gleder meg utrolig mye - herlig natur, flotte turopplevelser, foto og turer alene eller med kjekke, sosiale turfolk!! :D Håper jeg kan lokke min kjære med meg også på iallfall et par turer i år, tvi tvi. Om ryggen/bekken holder seg stabilt fremover skal jeg se på bæremeis for å ha med meg minste snuppa også på noen turer.

Jeg er medlem i det lokale turlaget. Det er også 2 av mine 4 barn, det vil si i det lokale Barnas Turlag. Jeg har sagt meg villig til å være med og hjelpe til på noen av aktivitetene til barnas turlag siden jeg satser på at mine egne barn blir med også. Gleder meg :)

Uansett - fjellstøvlene jeg har kjøpt er modellen fra Salomon "3D fastpacker MID GTX W" for damer i fargene svart/grå. Me like! De var kjempelette og virket veldig gode på foten samtidig som de gir så god støtte som de skal.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe fjellstøvelen Crispi Bessengen Lady, men den flinke selgeren Evy i butikken overtalte meg til de billigere og hvis mulig enda bedre sko enn Crispi. Jeg kjenner henne og vet hun er veldig fjellvant, så derfor stoler jeg på henne. Hun bruker Salomon selv også. Som medlem i Turistforeningen fikk jeg 15% på kjøpet også, ikke verst det heller ;)

Når det gjelder fjellstøvler som med andre ting, så er vel smaken som baken - den er delt. Jeg har spurt mange om hva de liker og fått omtrent like mange svar tilbake, så det gjelder å finne sin egen støvel som passer til sitt bruk og sine føtter :P Hvilken fjellstøvel liker du?
Foto: G-Sport

Og så har jeg anskaffet meg brodder. Etter den forrige turen min på Brandsøyåsen fant jeg ut at det ikke var for pingler mer likevel, så nå har jeg ett par av sorten klar for bruk på isete turområder ;)

Nå kan iallfall de gamle turskoene kasseres. De var kun ment for mindre turer, men er blitt brukt til alle turer - inkludert toppturer over 1000 m.o.h. Skal bli deilig å være godt skodd for alle turopplevelser heretter, h-hi! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med nye sko, og brodder!! Broddane har eg testa ut, og dei er virkeleg å anbefalle (men ikkje inne på glatte flisgolv, altså..)

Gleder meg til fjellsesongen kjem!! Det blir herlig!

Made by KKann sa...

Oj så flotte sko - fjellstøvler - jeg skulle absolutt hatt nye selv - siden vi har planer om både Besseggen og Galdhøpiggen i år.. Besseggen har jeg gått flere ganger - men ikke med ungene - så i år skal alle med!!

Ha en knall onsdag!

SmilKKann

Pssst - flott bilde av frøkna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...