onsdag 30. mars 2011

Pickles favoritter


Denne boken kom i hus før helgen, "Pickles favoritter - 30 fine strikkeprosjekter". 

"Pickles Favoritter inneholder 30 fine strikkeprosjekter fra Pickles. Vi har plukket ut et knippe populære mønstre, og boka har både barne- og voksenoppskrifter. I tillegg har boka en seksjon som heter Strikkehjelpen som inneholder linker til videoer, der vi viser hvordan man strikker ulike teknikker, samt avslører noen tips som er kjekke å kunne.

Inneholder oppskriftene: Melkers hentesett - En liten finkjole - Petras kyse og sokker - Myk start - Lun bris babyteppe - Lazy Daisy Sett - Ingrids divasett - Høstvest - Noras bolero - Lekeplass-sett - Sikk-sakk-sengeteppe - Tøysetopp - Skjærgårdsgenser - Barndomsgenser med hette - Enkel vest - Enda en kjekkasgenser - Kjærestekjekkasgenser - Lavendeljakke - Soljakke - Hipp hagejakke - Frøkenfin - Mmm, myk genser - Annas bryllupsbolero - Rett fram kjøresett - Sidelengs flettebolero - Hipp vinterhagejakke - Surre-rundt-skjerf - Vårlig kjolegenser - Vaffellue- Puff Mamas baby
".

Det var min første bestilling hos Pickles.no sammen med et par nøster. Har lest mye om oppskriftene i denne boken i andre blogger og har prøvd meg på noen av gratisoppskriftene fra nettsidene deres fra før, men ikke med deres garn. Pickles har mye herlig garn i lekre farger å velge i, så jeg bestilte to nøster i ulike garn for to strikkeprosjekt. Jeg tror at oppskriftene, iallfall noen av dem, er så lette at jeg kan prøve meg på dem. Jeg kan nemlig ikke montere, for det var det min kjære farmor som alltid gjorde for meg før. Nå skal jeg prøve meg på det selv. Tvi tvi! Har tenkt på plagg til barna, spesielt med tanke til vinteren igjen! Planen er klar, men så var det å ha tid til å gjennomføre det ;)
Det brune garnet heter Abuelita 3-tråds tynn merino (farge 6845) og det rosa/fersken-fargete garnet heter Abuelita Baby Merino Lace (farge 1412).

Det er mange som liker Pickles. Noen som kan anbefale gode, lettstrikkede plagg for småbarn til bruk i en aktiv hverdag?  :)

Ha en fin onsdag, snart helg igjen jo!! :)

1 kommentar:

SNILLPIKE♥ sa...

Nydelige farger i garnet du har bestillt deg. Blir spennende å se hva du tryller frem.....

Ønsker deg en flott torsdag, klem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...