tirsdag 1. mars 2011

Kevin's 4-års familiekalas

En tankefull 4-åring etter en lang dag med bursdag,
besøk, gaver, kaker og moro :)
Det ble laget en ostekake, fotballkake og for første gang, en orèokake. Jenta mi laget brownies chocolate chip cookies denne gangen, puh. Det tok meg nemlig evigheter å pynte den fotballkaka, så det var kjekt at hun ville hjelpe til. De kjeksene er jo snadder, så de er et must til enhver bursdag her i huset :P
Det var mange på besøk på bursdagen, hele 15 personer var det... Det ble derfor en oppdekking på kjøkkenet som vist her og en oppdekking i stuen til den eldre garde, fnis :)
Kevin var i full vigør hele dagen lang
- og var både Sabeltann, Spiderman og Buzz mellom slagene, he-he :)
På mandag var det mer besøk, for da kom nemlig besta & besten som hadde vært på VM i Oslo samt fadderen Geir m/familie. I frykt for ikke ha nok kake laget jeg en pavlovakake for anledningen. Her er et bilde av den unge, skjønne gjesten Lisa :)
Jeg skal legge ut oppskriften på orèokaken senere, for den var kjempegod og gikk unna som bare det. Kanskje litt vel søt for min del, men det var kanskje fordi jeg hadde brukt Toro lys sjokolademousse i mangel på en vanlig/mørk...? Noen som vet hva som er best? Første gang jeg laget den kaken, men garantert ikke den siste iallfall, he-he!

Fotballkaken er laget med vanlig sjokoladekake inni og et lag med hvit marshmellowsfondant oppå samt svart marsipan. Figurene oppå kan spises :P Sååå er det rolig på bakefronten frem til lørdag.. da planlegges det kompiskalas for Kevin for første gang nemlig. Vi hadde vinterferie her i forrige uke, det vil si det samme som at flesteparten av kompisene hadde fri eller var bortreist på dagen. Det går nok fint, for nå har han noe ekstra moro å glede seg til, he-he ;D

Tusen takk for koselig hilsener i det siste. Det setter jeg stor pris på og skal besøke dere alle som en og legge igjen et spor etter meg. Jeg så også at det var en mail med beskjed om en award hos Stinemor og det ble jeg veldig glad for. Tusen hjertelig takk Stine, den tar jeg senere i dag ;)

1 kommentar:

Stinemorღ sa...

Altså... NÅ fikk jeg innmari lyst på kake!! :))
Ser ut som at dere har hatt en super feiring!

Tøffe sokker også! (i forrige innlegg)

klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...