onsdag 23. februar 2011

Pynt og kaker til dåpen

Her er et bilde samlet av prest, familie og faddere etter dåpen til vesla vår.

Fra venstre - presten, min bror og fadder Per Tore, min eldste datter, fadder og luedame Mariell, gudmor og svigerinne Linda Beate, eldste sønn og fadder, Jr og "hodetørker", 
Henning & meg (jeg er ikke høyere enn ham uten sko med høye hæler, hi-hi) og til slutt... 
dåpsbarnet som sov søtt store deler av tiden i kirka og hele middagen, fnis ;)

♥ Stolt storebror og fadder med dåpsbarnet ♥

Det var min besta Anna fra Bremanger som heklet dåpskjolen og dåpsluen samt laget tilbehøret 
slik at barnebarn og oldebarn og videre generasjoner kunne bruke kjolen :) 
Tror det nærmer seg ca 30 dåpsbarn i den kjolen nå.
Koselig å kunne bruke noe så personlig og tradisjonsrikt på en slik dag.

Her kommer noen glimt av pynten i dåpen:
Blomster fra Rognaldsen Gartneri og servietter med trykk bestilt her.

Detaljer fra de nydelige blomsteroppsatsene

Dekket og klart før gjestene kom til middag

..deilig koldtbord fra Bistro To Kokker... :P

Nydelig kransekakevugge bestilt fra Naustdal Dampbakeri

Deilige go'kaker laget av familien ;)

Jeg prøvde meg på kakepynting igjen etter gammelt.
Siste jeg laget av denne typen var nok ei bok-kake til Jr sin dåp 27. mai 2007,
så jeg var "litt rusten" da jeg skulle begynne.

Jeg laget marshmellowfondant dagen før, men lokket var nok ikke helt tett.
Da jeg skulle bruke den var den passe hard og jeg gadd ikke lage en til,
så Henning ble sendt på butikken etter rull-ut marsipan, hi-hi.

Slik ble kaka:
Jeg bestilte foto av Vesla her.

Jeg trodde ikke at de skrev det ut så stort, så det var knapt med plass til å skrive på kaka. 
Men det ble nå fikset på et vis, he-he.. 

..dagen gikk raskt og snart var det over..

Oppvasken gikk som en lek, hi-hi :D

Glimt fra gavebordet

Jeg håper jeg får tid til en etterlengtet bloggerunde senere i dag. 
Har ikke hatt mye tid til bloggbesøk den siste uken.

Ha en herlig dag - her er det klesvask og tur på planen! :)

2 kommentarer:

Rita sa...

Å, så fine bilder fra dagen. Flott familie bilde med fadrene, herlig gjeng!!
Og bordet var jo sååå lekkert pyntet. Likte så godt serviettene. Godt tips, hadde det ikke vært for at jeg er ferdig med dåp hehe. Men kanskje et tips til konfirmasjon, om noen år...
Tipper dere hadde en flott dag :):)

Elisabeth sa...

Nydelige kaker :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...