mandag 30. august 2010

Hentesett til baby + Meitai

Foto: www.dalegarn.com

"Alle" rundt meg med mage styrer på og har allerede kjøpt inn det meste til babyen sin ankomst selv om de har termin både før og etter meg. Ifølge telleren på bloggen min er det i dag 46 dager til lille nurket mitt melder sin ankomst. Kjenner at jeg blir litt småstresset siden jeg ikke har noe klart ennå :P

Vel, vi har alt av større utstyr unntatt stellekommode som må kjøpes inn. Det er klær til gullet som må anskaffes. Skal ta en tur på loftet og gå gjennom klær etter de eldste barna mine. Nå har jeg ei jente fra før også, men hun var født i juli en svært varm sommer, så nusselige og lette sommerplagg hjelper ikke så mye til denne jenta som kommer i oktober. Der er nok uansett noe som kan brukes etter både jenta og guttene mine, så det er straks tid for en gjennomgang av babyplaggene som er lagret. Litt kjekt med mimring blir det også, tenker jeg ;)

Jeg er som nevnt tidligere opptatt av at hvert barn skal ha sitt hentesett og det må være strikket må vite. Jeg har ikke tenkt å ta på meg mer arbeid av typen Eli prøver ting hun ikke helt kan i disse "hektiske" tider, så jeg har overlatt selve strikkingen til en proff, fnis. Hentesettet falt jeg for med en gang og er vel ikke helt typisk jente heller, se bilde av det i innlegget. Det er fra Dale garn sin katalog 226 hentesett baby. Hentesett er viktig for meg å ha klart tidlig, så nå er det på gang :D Gleder meg til å få det i hus, tjo-ho!

 Foto: http://titt-tei-meitai.blogspot.com/

I tillegg har jeg faktisk bestilt en meitai fra Elin Aase bak bloggen Titt-Tei Meitai. Jeg har bekkenløsning nå og hadde det forrige gang også. Ryggproblemer har jeg hatt under alle 4 svangerskapene, så denne gang tenkte jeg å prøve bæresele for å se om det kan lette situasjonen etter fødselen. Elin lager helt unike meitaier og de skal være svært gode og solide, så jeg er spent på hvordan det vil fungere i praksis. Min kjære samboer har fått bestemme farge på vogn og slike ting og det er naturligvis svart... Denne bestilte jeg uten at han var involvert og jeg ser jo at jeg har plukket ut en svært så feminin farge og mønster, fnis... Svart er sikkert mer brukervennlig, men det er nå kjekt med en fargeklatt også. Var sikkert inspirert av at det ifølge jordmor er en liten jente i magen min :)

Om ryggen og bekkenet fungerer bedre over nyttår skal jeg investere i en skikkelig bæremeis også. Det har vi heller aldri hatt før. Den skal brukes for å komme seg lettere ut i skog og mark for min del - og for babyen sin del. Vi får se, krysser fingre for at jeg ikke blir like "hjelpesløs" som jeg var forrige gang.

Så - nå har jeg litt ting på gang til babyen, så det er da noe. Til de som ikke er så opptatt av babyting, så må jeg bare beklage at jeg er litt påvirket av det temaet for tiden. Det skjer heller ikke mye på hverken tur- eller kortlagingsfronten hos meg. Det får heller bli mer av det når energien kommer tilbake :D

2 kommentarer:

❤ Kaia sa...

Hei på deg.
46 dager ja, det er ikke mange igjen det. Og kommer hun på datoen sin så er jeg nede i varme deilige Egypt...
Hentesett er viktig, jeg strikket det selv,med hadde ikke valgt det i dag for å si det sånn. Jeg strikket i gult, i dag hadde det nok blitt i hvitt.
Hadde også babysele, og det er så deilig å gå med de inntil deg, og se når de sover fredfullt.
Nei, nå må jeg gi meg, eller så blir jeg "verpesyk".
HA ei super uke.
Klem fra Kaia

Anita sa...

Hei, Eli!!
Nei, er ikke opttatt med babyting for tiden, men synes det likevel er sååå koselig å lese om andre som er "oppi" det :)))) Bare kjekt å få ta del i andres gleder uansett!!
Og må bare si det: Blir fortsatt glad når jeg kommer til siden din og ser den herlige headingen din!! :)
Er enig med deg, hentesett må til, og ja, strikket skal det være!
Hadde til begge mine, og i tillegg fikk tulla komme hjem i samme kjole som jeg ble hentet i, det var stas!!!
KOs deg videre og håper ryggen din holder!
Klem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...