lørdag 22. mai 2010

Noe lett på hendene..

Jeg har begynt å supplere kjøkkenkluter igjen. Det er raskt og enkelt å strikke når man setter seg ned med noe lesestoff eller foran tv-skjermen - eller utendørs på varmere dager. Med fine farger er det greitt å skifte ut de som begynner å bli litt slitte. Disse to klutene er strikket i garnet Paris siden jeg har mange nøster liggende med det. Jeg har funnet ut at ved å legge opp ca 54 eller 57 masker med den tråden blir det en passelig bredde og det er bare til å strikke mønster til det er tomt for garn. Jeg hekler en liten hempe på slutten - greitt å kunne henge de opp også ;)

Kjekt blad og noe fargerikt på hendene :)
Denne kluten er laget etter oppskriften "Banglamarie-kluten";

Maskeantall må være delelig på tre. Strikk to rett og en vrang pinnen ut begge veier.

Dette er "Anne-Britt-kluten". Den ble strikket en kveld vi så på film.. At det går an å ikke få med seg at man har supplert med feil gråfarge før kluten nesten er ferdig... God film, he-he! :P

Anne-Britt-kluten:
"Maskeantall må være oddetall. Strikk rett ene veien og annenhver rett og vrang andre veien. Denne får en fremside og en bakside."

Begge oppskriftene og 4 flere finner du hos Banglamarie!
Nå strikker jeg på en svart Banglamarie-klut :)


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...