søndag 25. oktober 2009

Hafstadfjellet (706 m.o.h)

I dag fikk jeg endelig komt meg opp på Hafstadfjellet - også kalt "Byfjellet" i Førde. Nydelig utsikt i alle retninger fra toppen. Her er en beskrivelse av løypa:
Fra østsiden kan man gå opp grusveien til toppen. Det er laget parkeringsplass for turlystne på Bruland. Man kan gå, jogge eller sykle opp til toppen og ned igjen. En vanlig mosjonist bruker 60 til 70 minutter opp og 30 til 40 minutter ned igjen. 
Jeg brukte 52 min opp og 25 min ned igjen idag - hadde ikke orket å prøve noe fortere med min dagsform (peees), hi-hi! Det var en flott tur i litt småoverskyet vær. Jeg traff mange blide fjes både oppover og nedover løypa - inkludert en på veg oppover på 2-hjuling. Det må være et slit - ble skikkelig imponert :D

Wenche: Jeg kan love deg at jeg ALDRI skal opp der med barnevogn - uansett hvor sprek 3-hjulingen min er. Jeg har hverken rygg eller ork til det, hi-hi!

Her kommer noen bilder fra turen - og flere ser du her;


Du kan ikke ta feil
- her er turvegen og skiltene viser veg like til topps!

Rødsprengt i toppen på 706 m.o.h., men veldig lykkelig, ha-ha :D

Førde og Førdefjorden sett fra oven

Movatnet, Huldrefossen, Åsvatnet.. og Holsavatnet

Slåtten, Angedalen og Vie

Bekkevatnet

Turen anbefales!
Ikke verst fra en Florøværing vil jeg tro, knegg :D

4 kommentarer:

Made by KKann sa...

Flotte bilder - du spreke spreke spreke dame!!..du topper den ene toppen etter den andre du! Du er suveren!

Klem på en mandag! KKann

Lappedamen sa...

Så fantastisk flott utsikt. Deilig følelse å komme på toppen tenker jeg. Godt for kroppen også.

Wenche sa...

Imponerande!! Ser ut til at du har hatt ein veldig fin tur, fine bilder som viser det. Skjønnar deg godt at du ikkje vil gå med barnevogn. Det hadde blitt ein veeldig god trimtur, men det går an:-) Du får vente til vinteren, då kan du dra minsten din opp på akebrett og sigle ned igjen*ler*

Eg skal prøve å vere like flink som deg og komme meg på Eikefjordstøylen ein dag enten denne veka eller neste. Men det er den planlegginga:-)

Tania sa...

Herlig! Tror jeg må ta turen til Førde en gang..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...