onsdag 27. mai 2009

Spøt og bok

Her er mitt tidsfordriv de siste par dager.. To par sokker til minsten, he-he. Det er fort gjort, herlig størrelse å strikke til (les: lat).. Et tredje par i andre farger er på pinnene allerede. Tror jeg gjør klart for høsten eller er det været som inspirerer til stearinlys, strikking og sofakos i disse dager :D Vanligvis hekler jeg en løkke på sokkene, men her har jeg sydd på merkelappene som vil fungere som en hempe. Ja det ene paret har faktisk heklet løkke også for å være sikker på at de kan henges opp, fnis... Kjekt å ha til små barnehagebarn :)

Ellers har jeg vært på biblioteket og lånt boken "Øya" av Victoria Hislop etter tips fra en kollega. Boken skal være basert på en sann historie og er visstnok veldig bra, så da er det godt nok for meg. Starter på den i morgen tidlig på flyet til Bergen - jobbings der igjen.

PS - noen som vet om det er lov å ta med strikketøy i håndbagasjen på fly...? Eller vil det oppfattes som et potensiellt farlig våpen?! ;D


Lenge leve galskapen - heier på Barca i kveld jeg. Det blir galehus i stua vår med Barca- og Unitedfans på besøk. Min ihuga Man United-fan av en bedre (?) halvdel er avlevert på puben, hi-hi :D Der skal han få brøle ut i fred med likesinnede. Liverpool lenge leve sier jeg ♥

2 kommentarer:

Anita sa...

Så flittig du er!
Alltid godt med varme sokker når ruskeværet setter inn, om det så er i juni....(men nå kommer godværet=)
Men om det er lov med strikkepinner i håndbagasjen vet jeg ikke, har lurt litt på det selv også. Men det er vel kanskje et spørsmål for Rita, hun kan vel de greiene =)......
Her har det gått i bursdagsfeiring med 9 gutter i sin beste/verste(?) alder! For et støy- og aktivitetsnivå!!!
Men hatt litt av den energien.....
Ha en fin kveld,
klem, Anita ;)

Astrid sa...

Hei Eli:-)
Stikker nesa innom deg for å ønske deg en strålende flott helg!! Endelig noen dager med sol og sommervarme:-) Kos deg!

Klem fra Astrid

Ps.....Heldig minsten er som får hjemmestrikka sokker av mamma`n sin:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...