torsdag 19. juni 2008

..mens jeg venter på distress ink...

I mellomtiden ble jeg inspirert av Banglamarie sine kjøkkenkluter, så jeg strikket meg en rååååsa kjøkkenklut jeg også, hi-hi! Det er enkelt håndarbeid og kan kjapt gjøres i go'stolen foran TV-skjermen på regnværsdager :) Takk for tips og inspirasjon, Marie! Jeg strikket etter Marie sin enkle oppskrift, men i garnet "Safran" siden butikken ikke hadde "PT Petuniagarn". Legg opp 69 masker på pinner nr 3, strikk 3 omganger glattstrikk og start på mønster. Husk alltid 3 masker rett først og sist på retten og 3 masker vrang først og sist på vrangen. Mønsteret er 3 rette og 3 vrange i to omganger, deretter bytter du. Strikk til kluten er like lang som den er bred. Avslutt med 3 omganger glattstrikk igjen. Jeg heklet også en hempe til å henge opp kluten på. Lykke til!

Råååsa kjøkkenklut strikket av meg idag!Nå har jeg et sjokoladebrunt nøste i "Safran" foran meg. Tenkte jeg skulle prøve den andre oppskriften hos Banglamarie, men jeg legger opp 69 masker og strikker 1 omgang rett, deretter annenhver maske rett og vrang, en omgang rett, osv... og fortsetter til den er like lang som den er bred. Jeg hekler nok en hempe til å henge den opp på også ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...