lørdag 18. april 2015

Endelig litt fjell igjen - Hatlesetnipa (583 m.o.h)

Endelig en liten fjelltur igjen - i strålendes flott solskinn.
Hatlesetnipa :))


Jippi, strålende sol, blå himmel og lett fjelltur.
Fantastisk måte å tilbringe en fredag formiddag på.

Opptreningen etter operasjonen går bra. Sent, men godt..
I det siste har jeg vært veldig flittig og trent enda mer.
Torsdag var jeg slakk og hadde første "hviledag" uten trening på lenge. Hvile er viktig også.
Jeg var i stedet "oppladet" og klar for tur neste morgen :)

Det må være ca 1 år siden forrige tur opp på Hatlesetnipa. Men da med prolaps.

Jeg gikk turen fra Grov og opp til Hatlesetnipa som ligger på 583 m.o.h.
Jeg tar ikke tiden og prøver ikke å gå etter klokka når jeg vandrer i fjellet.
Det er turen i seg selv som er målet. 

Jeg vet likevel at det kan være greit å vite sånn ca hvor lang tid man bør beregne eller kan forvente.
I går sjekket jeg klokke kun fra start - til målet - returen, ikke underveis.
Jeg gikk i mitt tempo, jevnt uten noen stopp bortsett fra knipsing og noen gode magedrag ^_^

Start fra Grov: kl 09.15
På toppen på Hatlesetnipa: kl 10.25
Avgang fra toppen: Kl 10.56
Ankomst parkering igjen: kl 11.45.

Kontraster mellom skygge og sol på veg oppover

Første del går opp en traktorveg, deretter går løypa inn i skog og så opp mot første varde.
Det blir mindre og mindre trær og utsikten blir bedre og bedre i alle retninger.

I dag var det småkaldt i starten, men varmen kommer fort.
Jeg gikk likevel i bare ei ulltrøye, ikke jakke. 

Det var litt is og glatt flere steder hvor sola ikke når ennå. Der sola skinner var det vått og lite tele.
Herlig løype, passe fuktig - bedre enn forventet etter været som har vært ^_^


Jeg legger alltid ruta opp bortom første varden. Nydelig utsikt og man ser opp mot turmålet.


Skikkelig skareføre.. Gikk gjennom et par plasser. Likevel ikke noe problem.
Ikke vind og bare fuglekvitter å høre. 

Til topps - whoop whooop ;)


Fjellfie og signering i turboka er obligatorisk.

Hatlesetnipa 583 moh

Herlig på toppen. Bare til å se og nyte, kaffi og tursjokoladen Kvikk Lunsj.
En liten halvtime der oppe. 

Hatlesetnipa 583 m.o.h.
Kvikk Lunsj og kaffi i turkoppen. Mmmmm ^_^

Klar for retur. Bare til å gå ned igjen i de samme sporene på snøen :))


Skuer utover mot Florø

Siste del av skogsterrenget igjen før traktorvegen
Siste porten er passert - bilen står like nedenfor nå :)

Takk for følget! :)

5 kommentarer:

Mellom Himmel og Jordbær sa...

For en flott tur du har hatt og for noen fantastisk bilder!
Jeg skal ha meg en sånn tur i morgen, gleder meg :)
Ha en fortsatt fin helg!
Hilsen fra Anette

Lisbeth sa...

Herlig tur - flotte bilder :) Synes du er gørr god på opptrening, så en fridag kan man vel unne seg. Ønsker deg en super duper uke :) Klem

Bundingen sa...

Hvor gjerne jeg skulle gått denne turen med deg! For en utsikt!
Jeg befinner meg i Kristiansund og passer yngste barnebarn. Det blir mange og lange trilleturer.

Ønsker deg ei fin uke!

Klem

Made by KKann sa...

Flotte bilder fra flott tur - så fint at du kom opp dit igjen.
Du er flink og ivrig - you go girl!

Fjällripan sa...

Underbara bilder!! Så otroligt vacker natur du har i din närhet!! :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...