onsdag 26. november 2014

Nisselue m/dusk ♡ #2

#nisselue m/dusk til jr :)

Nisselue nr 2 i år er ferdig. Denne er til yngste sønn.
Da tror jeg at det var årets produksjon av nisseluer.
Vesla arver broren sin og dukken arver hennes gamle. Greit å dele :)
Jeg strikket nisselue først til eldste datter, se innlegg her.
Jeg tenkte at det gikk ca 3 nøster til hennes lue og 2 nøster til jr sin.
Dermed kjøpte jeg 6 nøster for å være sikker.
Det gikk med 3 1/2 nøste til hennes og 2 1/2 nøste til Jr sin. ALT gikk med.
Jeg hadde akkurat nok igjen til en dusk, så det er ikke en cm garn i rest. Godt timet ^_^
Smånissen var veldig fornøyd med lua ;)


Oppskrift: To vrange sin lue til en liten nisse
Garn: Drops merino extra fine, 2 1/2 nøste
Kjøpt på lokale garnbutikken, Garn- og Brukskunst i Florø.
Pinner: 3,5mm og 4mm
Str: Barn
Jeg følger oppskriften, men bruker større pinner.
Oppskriften er ca str 4/5 år.
Med større pinner blir luen større. Denne passer supert til min sønn på 7 1/2 år.
Begge nisseluene etter To vrange sine oppskrifter - voksen og barn
Ha en fin onsdag, halvveis til helg allerede ;)

1 kommentar:

Finnskoghuldra sa...

Så fin den ble! :)
Han kjekke lille sjarmøren kledde den jo supergodt! :)
Godt beregnet med garn! :D
Det er alltid litt nervepirrende synes jeg, når det begynner å bli slutt på nøstet og du har noen cm igjen av strikkingen ;)

Håper du får en fantastisk dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...