tirsdag 30. september 2014

#Hjertemyntheskjørt nr 2 ~ med blomst

Ett rååååsa snuppeskjørt til vesla mi ^_^

Det ble kjapt ett skjørt til av denne varianten.
Jeg hadde med meg jenta på på garnhandel på lørdag.
Fargene valgte hun selv ut - det vil si, den rosa fargen.
En "plutselig" bursdag kom opp og jeg strikket det lilla skjørtet først.
Jenta mi har vært litt utålmodig, men jeg lovet full fart strikk på det rosa.
Det ble det, hihi. Og til og med med en heklet blomst på.
Eieren er svært så fornøyd med det rosa hjertemyntheskjørtet sitt.
Garn: Drops merino extra, 1 nøste hvitt og 2 1/2 nøster hovedfarge
Oppskrift: Fra Hjertemynthe-bloggen
Pinner: 4mm
Str 2-4 år
Tilbehør: Bånd
Pynt: Blomst - heklet etter denne videoen.
Første gang jeg har heklet blomst med flere "lag". Kjekt å lære noe nytt.
Det er ikke 3 slike skjørt jeg skal strikke. Det er 4!
Det blir vel lagt opp til det tredje i kveld. Det er ett til skjørt til jenta mi.
I "mitt" fargevalg og med noe ekstra svung over det for at hun skal si jaaa ^_^
Deretter blir det strikket ett skjørt til hennes venninne.
Og så blir det vel stopp på skjørt på ei stund :)
Ha en fin tirsdag! ;)

5 kommentarer:

Marthe Elisabeth sa...

Utrolig fine skjørt! :)

Anita sa...

Kjempefine!
Så produktiv du er!!! :)
Kjekt å strikke småplagg til frøknene! Ha en fin dag videre, kjekt å se du er begynt å komme deg på bena!
Anitaklem ;)

Kirsti sa...

Så søtt:)

Lisbeth sa...

De er kjempesøte disse skjørtene :)Skal si du er produktiv om dagen! Gøy når det går fort å strikke. Jeg har retro genser på pinnene, spennende å se det ferdige resultatet :) Klem

Siddis back home sa...

Det var et søtt skjørt du har strikket! Riktig flott til ei lita prinsesse! Ha en herlig torsdag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...