mandag 7. oktober 2013

Enkel tunika i grått ✩

 
Enkel tunika / plain tunic

Jeg går gjennom stæsj, utstyr og pittelitt rot på hobbyrommet mitt for tiden. Det skal bli et soverom til en av mine døtre om kort tid.. dermed var den luksustilværelsen over for min del, hihi ^_^

Det står blant annet litt garn på det rommet, deriblant en pose med rester etter en grå Skappel-genser til eldste jenta mi - blogget her. Det var mer enn nok rester til et plagg til vesla, så dermed ble det strikket en enkel tunika til henne i helgen.


Oppskrift: Enkel tunika fra Pickles
Garn: Rester med PT/Rauma Alpaca Silk (fra Mauds garn as)
og Alpaca (fra IceYarns)
Pinner: 5,5mm
Tilbehør: Stjerneknapper i metall ✩✩
 
Str 4-5 år

Jeg strikket alt i ett, dvs at jeg ikke laget til knappestolpe foran.
Strikket rillestrikk øverst og pyntet med 2 knapper bak i stedet.
 
 
Denne tunikaen ble strikket på to kvelder. Den er prøvd på og passet fint, men det er mørk inne og bare en smule lysere utendørs når jeg er ferdig på jobb...
Tok noen kjappe bilder på trappa av selve kjolen for å få det blogget :D
 
 
Ha ei fin uke, høstferie eller ei ;)

5 kommentarer:

Stine sa...

Kjempe søt tunika og ikke minst kjekt å bli "kvitt" litt rester :)

Ruths datter sa...

Nydelig tunika. Ser myk og god ut.
Klem

jeamomentsinlife sa...

Skal si du er rask på pinnene!Så fin tunika! :) Hærlig farge og fine knapper!Den blir nok varm og god mot vinteren :)

Lisbeth sa...

Kjempesøt :)
Jeg liker det som er klassisk og enkelt, og det synes jeg denne var.
Her er høstferien over, og høstens travleste uke er godt i gang :)ALT skjer denne uke......

Lisbet sa...

Deilig tunika stil kalde vinterdager. Ble veldig fin i grått og da passer masse andre farger til også:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...