torsdag 29. august 2013

Bestemorteppe av restegarn #2

Teppe til vesla / babydukkene :)

Så var det en fin oppsamling med diverse garnrester igjen som trengte å tynnes ut litt. Jeg trengte en avveksling fra et egoprosjekt, så det var ikke så vanskelig å finne på noe annet. Det var mer dill med det jeg holder på med enn jeg trodde, så jeg detter stadig av og over på nye kjappe prosjekt i sted. Som dette her. Jeg heklet teppe i løpet av noen kvelder denne uka. Kjekt å bruke krok i stedet for pinner igjen og denne varianten går fort unna.


Garn: Drops "merino extra fine", "Big Merino", "Karisma" garn,
Sandes garn "Smart" + en dæsj "Labbetuss" fra Trysilgarn.
Der er også grå Fin, Faerytale og tynn alpakka fra Du store Alpakka ^_^
 
Krok: 5mm
 
Oppskrift:
1. omg: Jeg heklet x antall luftmasker til ca ønsket bredde
2. omg: Hekle 2 st i 5.lm fra nåla, * hopp over 3 lm, 3 st i neste lm *,
gjenta fra *-* ut raden
3. omg: Hekle 3 lm, 3 st mellom de 2 første st-gruppene fra forrige rad,
* 3 st mellom de neste 2 st-gruppene *,
gjenta fra *-* ut raden
 
Gjenta omgang 3 til ønsket lengde av teppe.
Dette teppet måler ca 91 x 101 cm.
 
Pyntekant etter eget ønske.
 
Se gjerne innlegget restegarnsteppe og bestemorteppe til yngste sønn.  

Pyntekant rundt teppet

Teppet har en størrelse som gjør at den pakker vesla på snart 3 år godt inn.
Det blir som hennes koseteppe - samt alle babydukkene sitt teppe også vil jeg tro ^_^


Teppet ble ferdig i går, men jeg fikk ikke tatt bilder før i kveld i skumringen.
 
 
Gladfarger som vesla var med og plukket frem etter hvilken rekkefølge de skulle være i. Helst hadde hun nok sett at det var myyye mer rosa striper, men det var ikke mer og ikke noe ble supplert heller. Teppet er heklet kun av garnrester.

Greit med koseteppe til mørkere og kjøligere kvelder fremover :)
 
Ser frem til fredag og nesten helg! :))

6 kommentarer:

Lisbeth sa...

Fargerikt og flott!
Det blir nok mye brukt utover høsten :)

Stinemorღ sa...

Så fint det ble!
Lekre farger - perfekt til høsten :)

God helg,
klem ♥

❤ Kaia sa...

Så lekkert...
Jeg har så lyst å hekle, men det stopper bare opp...
Et stort teppe av bestemorsruter kunne jeg tenkt meg. Litt tykt garn, og stor nål (5-6)
Men.......alt det andre tar tid og, kort..hund...julegaver..
Skulle vært litt flere timer i døgnet av og til.
Ønsker deg og dine ei flott helg..

Klem fra Kaia

Made by KKann sa...

Hei hei - skikkelig fint restegarn-teppe - deilig, varmt og flott til frøkna!!

Ha en finfin fredag!
KlemKKann

Karen sa...

Så fint det var! Smart måte å bruke opp på :)
Likte forresten den knaggen på drivveden! Kjempestilig!

Ønsker deg en god helg!

Fjällripan sa...

Sååå himla snyggt!! Jag måste nog göra en med mina restgarner :) Farmor virkade alltid filtar, men med en annan teknink som gjorde maskorna lite tjockare...jag tyvärr inte kommer ihåg hur...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...