søndag 10. mars 2013

Rullelue aka kopi av FWSS-lua! ^_^

Grå rullelue ~ aka kopi av FWSS-lua aka Tone-lua

Eldste jenta mi ønsket seg ei grå rullelue og nå er den ferdig. 
Huff, strikking på pinner 3 mm går fryktelig sakte syns jeg :)

Det var bare såvidt jeg rakk en kjapp fotoshoot med henne og lua før mørkets frembrudd. 
Litt kjappe bilder, men lua er ferdig og passer mottaker. 
*Note to self - strikk på pinner 3,5mm ved evt neste gang*

Mobilbilde på Instagram i den spede starten....
@elishideout

Ingen bilder tatt fra siden...

Garn: En tråd med Drops Alpaca mix #0501 og en tråd Sandnes Silk kid mohair #1076
Pinner: 3mm
Ta gjerne turen innom Sidsel sin blogg. Hun er en kreativ og energisk 6-barns mamma som strikker utrolige flotte plagg. Garantert koselig blogg og mye inspirasjon å hente! :)

Dersom du strikker lue etter denne oppskriften, vær snill og linke til Sidsel.
Æres den som æres skal :D

ت ت ت
Jeg strikket ei okergul rullelue i februar, se blogginnlegget her.
Jeg liker mye bedre denne varianten og garnvalget enn den andre.
Men - det er litt kjedelig strikk og jeg skal iallfall gå opp minst 1/2 pinnestørrelse om det skulle bli flere av denne varianten.

I dag er det vårlig både inne og ute. Håper på flere slike herlige dager. 
Vi har tilbrakt det meste av dagen innendørs på fotballturnering. 
Det var Jr sin første fotballkamp og fotballturnering, 
så det har vært mye moro og mye energi og idrettsglede blant store og små i dag ^_^

Nyt søndagskvelden! :)

2 kommentarer:

Made by KKann sa...

Hei hei - flott lue og flott jente! KlemAK

Anne sa...

Fin lue! Har tenkt å prøve meg på en sånn en jeg og, så da m jeg irkelig bli flinkere å bruke lue;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...