mandag 14. januar 2013

Årskavalkade strikking/hekling 2012

28 av 52 plagg laget i 2012

Det er populært å lage seg en oversikt over hva man lager i løpet av et år, det være seg små og store  plagg eller prosjekt. Jeg føler meg som en nybegynner innen strikking og hekling og det går helst i småplagg. Jeg fant derfor ut at jeg skulle ha meg en opptelling jeg også... Ifølge oversikten ble det faktisk laget 52 plagg totalt av meg i fjor. Må si at jeg ble litt overrasket, for jeg trodde ikke at det ble så mange... og bare ett til meg selv, thihi! ^_^

24 av 52 plagg laget i 2012

Det er helst små ting til de tre yngste, men det må gjøres noe med i år. Samboer og eldste sønn ber ikke om noe... og jeg skulle gjerne hatt noe småplukk selv. Har foreløpig noen sokker og et par luer på planen... og utrolig mange ting på listen over ting jeg har veldig lyst å prøve meg på. Man finner så mange herlige tips og inspirasjon på nettet fra diverse nettsted og herlige bloggere. Så mange planer, så lite tid, he-he :D

Hele 84 kort/invitasjoner/bagasjetags/bokmerker ble laget på hobbyrommet også i løpet av fjoråret. Jøss, trodde ikke det ble så mange siden jeg trappet ned på det området.. Kortlaging er en hobby som jeg trives med, men som er utrolig tidkrevende og samtidig litt dyr å holde på med. Stadig noen nye fristelser som man "må" ha... thi-hi... Ser at det blir mer og mer strikking og hekling i stedet, for det kan jeg praktisere sammen med familien. Kortlaging og sånt må skje på hobbyrommet i ensom majestet. Herlig det også, men det krever mer planlegging og det er ikke alltid at jeg kan stenge meg inne der alene. Det blir nok mye mindre kortlaging i 2013. Jeg supplerer ikke lenger ting til hobbyen, så det minker støtt og stadig på stæsj og utvalg. Det blir nok kun laget til mer spesielle anledninger fra nå av - iallfall ikke til hver bursdag slik det har vært før. Kjører ei hard linje der - jeg har bare ikke tid! :O

Bestemorteppe til Kevin

Tja... Dette pleddet er blitt ganske så stort etterhvert, men jeg la det bort litt fordi det ble litt varmt å hekle videre etterhvert som det vokste i størrelse... Og så var det alle disse småplaggene som jeg bare måtte lage innimellom.. På tide å ta det frem igjen og gjøre det ferdig. Egentlig artig å hekle tepper, så det er bare å komme i modus igjen. Det skal gjøres ferdig innen utgangen av april - best å offentliggjøre det høyt og tydelig slik at jeg har satt en frist for meg selv :) Så er det jo slik at jeg tenkte å hekle bestemortepper til alle 4 barna - kanskje i ulike farger og mønster. Får se - det står også på to-do lista mi i topplokket! ;)

Ny uke i gang - nye muligheter. Jeg er tilbake på jobb. Trøtt som en dupp etter ei søvnløs natt på grunn av tørrhosten som driver meg til vannvidd... Blir nok en liten cowboystrekk etter jobb..

Nyt mandagen! :)

6 kommentarer:

Liv Janne sa...

Imponerende! Det er gjennomsnittleg 1 plagg i veka :) Håper at resten av 2013 blir betre (friskere) enn den startet for deg! Ha ei fin veke i alle fall :)

❤ Kaia sa...

Der var det mye flott du !!!
elsker det bestemorsteppet til din sønn, nydelige farger....
Ha ei fin uke, og god bedring..

Klem fra KAia

Strikkedoktor'n sa...

Så fint at du la igjen en hilsen hos meg, sånn at jeg fant bloggen din! her var det myyyye fint, og vi har visst mange felles interesser :-) Samme stjernetegn også, tipper jeg!

Stinemorღ sa...

Du har vært herlig kreativ! Mye lekkert her, vennen ♥
Det morsomme med en slik kavalkade er jo at man finner ut at man har laget mye mer enn man trodde :)

klem ♥

Silje sin blogg sa...

Takk for koselig kommentar i bloggen min;)
Du har jammen meg laget mange fine ting gjennom året som har gått! Det hekleteppet du driver med er jo kjempe fint! Et teppe til hvert barn er snilt! Skal titte litt mer nedover i bloggen din jeg nå,)

Marianns papirgleder sa...

Her var det mykje flott gitt!! Fattar ikkje at du rekk alt, du er kjempeflink :))

Mariann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...