mandag 10. desember 2012

Røde, lange nisseluer! ✶

Lange rødnisseluer til de søte små

Endelig fikk jeg tid til å strikke lange, fine røde nisseluer til småtrollene mine. Jeg fant oppskrift fra Dalegarn på luer akkurat som jeg hadde sett for meg. De fikk luene som en del av adventsgavene sine 1. søndag i advent. Dagene går fort, plutselig er det vel ei uke siden de fikk de. Luene falt virkelig i smak og er blitt brukt støtt og stadig både innendørs og utendørs av begge to. Herlig :)


Lange nisseluer i str 2-4 år og str 6-8 år

Oppskrift: Dalegarn
Garn: Freestyle, dobbelt garn
Pinner: 7 mm rundpinner og settpinner
Jeg har strikket til min 2-åring og til min snart 6-åring. Luene er ikke større enn de bør være. De skal egentlig brukes med brettekant, men eldste liker helst at lua ikke har brettekant fremme.
En kveld, en lue. Kjapt og artig prosjekt det her ;)


Luene brukes både hjemme og i barnehagen. Passer fint nå i førjulstiden.
Viktig med bra merking - både mitt eget merke samt navnelapp til barna ^_^

Ønsker deg ei herlig uke!

1 kommentar:

Marianne sa...

Så flotte luer du har strikket:-) Jeg har også tenkt på å strikke noen skikkelige nisseluer og denne oppskriften så jo enkel og grei ut. Fikk endelig sendt av sted pakken til deg på fredag, så da har du den nok snart. Ønsker deg en fin uke! Klem Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...