torsdag 20. september 2012

Høstplagg på gang

Plagg fra Pickles på pinnene
Jeg var i Bergen på jobbreise denne uken. Da blir det ofte litt tid til overs innimellom... f.eks. under selve flytiden og ventetiden etter innsjekk til det er tid for ombordsstigning... Da er det greit med ei god bok og/eller strikketøy i veska. Heldigvis blir ikke strikkepinner ansett som noe skummelt, så de kan tas med ombord i flyet. Lykke! :)

Jeg hekler på det store bestemorteppet, men det er jo litt stort å ta med seg på jobbreise... Skulle tatt seg ut, blitt noen blikk om jeg hadde dratt det frem som "tidtrøyte", thi-hi! ^_^  Det var ikke anskaffet mer garn til vesla sin mini-Skappel, så dermed gikk jeg i mitt lille garnlager. Der fant jeg tre nøster med Drops Merino Extra Fine i fargen #28 (Nordsjøen). Det måtte jo kunne brukes og i boka Pickles favoritter fant jeg ei oppskrift på en "Høstvest" til vesle snuppa. Jeg har flere rester av dette garnet i diverse farger, så det blir nok et herlig plagg med pynterader av daisy-strikk øverst - i høstfarger tror jeg. Daisyer har jeg ikke gjort før, så det må jeg prøve! :P

Vesla mi blir snart 2 år, men jeg strikker vesten i størrelse 4 år. Har erfaring med at Pickles sine herlige plagg ofte kan være små i størrelsen. Må si det er en stor overgang fra å hekle med krok #5 til strikking på pinner #7... til strikking av dette plagget på pinner #3,5... Ting tar tid, men la gå!! :)

Tusen takk for en masse herlige kommentarer og besøkstallene har gått til himmels de siste dagene uten at jeg vet hva som har skjedd?! Artig likevel og de som legger igjen et spor får garantert et tilbake :)

Fin torsdag, alle sammen!

3 kommentarer:

G-Anette sa...

Det var en lekker farge på det garnet! Gleder meg til å se resultatet, høstvesten er bare superfin!

Ha ei flott helg!
Klem

Marianne sa...

Kjekt å ha litt og strikke på underveis:-) Flott farge på garnet, blir nok en fin vest etterhvert:-) God helg! Klem Marianne

Tino sa...

Så herlig farge på strikketøyet ditt, og merino ull er deilig og mykt å ha på. Pleier alltid å ha med strikketøy på reise jeg også, kjekt å kunne korte ventetiden litt.
Ønsker deg en fortsatt god helg!
Klem T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...