fredag 29. juni 2012

Haukånipa (790 m.o.h)

Wenche, Odd Arne, Camilla og meg på toppen! :)

Det ble nok en kjempekjekk fjelltur med gode kollegaer i går kveld. Denne gangen ble vi 4 stykker på tur og ferden gikk til Haukånipa på 790 m.o.h. Utsikten fra toppen er fantastisk!!! Vi kjørte til enden av Haukåvatnet på Grov og gikk derifra. Man kan også gå fra Grytadalen til Haukånipa.

Det blir - som vanlig - et bilderas fra turen. Vi har det veldig kjekt i lag og det blir alltid noe innfall underveis som må foreviges - eller vi legger opp til en fotoshoot her eller der, thi-hi! Jeg ler fortsatt når jeg tenker på turen i går :)
Første del av turen går på traktorveg. Deretter i litt tett skog, men likevel på fin og god sti før vi kommer opp til åpnere landskap med solide berg. Det er veldig godt å gå der, mye lettere enn i skogen syns jeg. Dessuten er det mange fine steinformasjoner å se om man har blikket med seg på bakken... som blant annet dette steinhjertet :P
Utsikt fra varden mot Florø og øyene omkring... 
ja faktisk ser man Alden til venstre i bildet også.

Som vanlig kan vi ikke ta bare vanlige bilder... et lite utdrag kommer her, knegg... ;)
Det var noen av gruppebildene... og så kommer selvfølgelig noen individuelle superhopp her:
Odd Arne - hopper nesten ut av bildet ^_^
Wenche og hennes versjon av "Øyene Over", haha! :) 
Spretne Camilla i svevet
Meg - litt forskrekket, men i svevet! :P

Her kommer noen mer "ordinære" utsiktsbilder fra nydelige Haukånipa:
Fjell og hav så langt man kan se :)
Uhuuuuu.... 3 stk Haukåtroll på toppen av Haukånipa! :D
Litt trøbbel med mye snø og korte ben... :P
*ikke helt gode de der, thi-hi*
Kosebenk i skifer midt i løypa, i alle dager! :)
Kjempebratt, men vi klatret til topps... O_^... neida, ikke så gale ;)
PS - skimter Haukåbøra på ruvende 1065 m.o.h oppe til venstre i bildet!! Et must :D
Nesten nede igjen ventet det ekte Haukåtrollet på oss!! :)

Jeg var på Haukånipa en gang før. Den turen kan du lese mer om her - det var i september 2011! 

I dag er det pøsregn her etter gammelt, nesten litt deilig. Det var jammen bra at vi tok turen i går kveld med både sol og varme :) 

God helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, så masse herlege bilder!

Kjenner det lokker med ein tur på Haukånipa :) Har berre vore der ein gong, men jammen var det verdt turen opp!! Sjølv gjekk eg frå Grytadalen, men neste gong tek eg same vegen som dåkke :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...