søndag 11. mars 2012

Drops sokker

Drops sokker med mønsterstrikk

Da har jeg avsluttet et mønsterstrikk-prosjekt til snuppa mi. Det nærmer seg avreise for klasseturen til Spiterstulen og jeg supplerer med litt hjemmelagede småplagg i merinoull. Jeg ble så inspirert av de flotte sokkene som jeg så hos to fantastiske, kreative og dyktige damer, Marianns papirgleder og Anitas kreative side. Jeg fant ut at de måtte jeg prøve meg på også!

Jeg og mønsterstrikk er ikke bestevenner. Syns ofte at det enten blir for løst eller for stramt når jeg strikker mønster og helt jevnt er ikke mønsteret i disse sokkene heller. Det får heller bare våge seg, for jenta mi er kjempefornøyd med sokkene sine... og faktisk så tror jeg at jeg også bare mååå ha meg et slikt par, thi-hi! Øvelse gjør mester, så mestringen over mønsterstrikk vil kanskje forbedre seg litt etter litt.
Feminin og lekker "blondestrikk-kant" ;)

Mønsteret til Drops sokker finner du her. Oppskriften er i garnet Drops Karisma. Fargene valgte jenta mi selv. Jeg har brukt fargene lilla og svart i Karisma og hvit Drops Merino Extra Fine. 

Pinnestørrelsen er 2,5mm og 3,5mm - det er også noe jeg ikke liker, men det gikk overraskende greitt med dette prosjektet. Vanligvis liker jeg tykkere pinner = raskere ferdig, haha! :D 
Jeg har til og med rukket å dampe sokkene før knipsing. Ikke verst! :)

Her er det ruskevær og jeg har prosjekt "vaskeri" i dag. Prøver å få vaske opp, tørke og plassere store mengder klær i hjemmet. Har til og med strøket på en del navnelapper samt strøket på dongerilapper på to bukser. Klapp på skulderen, godt med alt som er gjort! De sistnevnte tingene er sånn smådill som har en tendends til å bli lagt til side ~ litt for lenge, thi-hi :D

Ha en fin søndag! ;)

5 kommentarer:

Anita sa...

De ble jo kjempefine!!!!!!!
Strikker mønster så godt som noen du! Disse kan du bare være stolt av, for de ble fiiiine! Kjekt å se dem i andre farger! Og så gøy når bruker er fornøyd! :)
Jeg har startet på et par små i helgen, bruke opp litt restegarn...Men har måttet justere mønster så klart for å få det til å gå opp.... vi får se om de blir brukendes...
Lykke til med neste paret da!!! :)
Ha en flott søndagskveld!
KLEM ;)

Fru Holt sa...

Så utrolig fine! Det er en av mine drømmer å kunne ha tålmodighet til å strikke noen fine sokker ( som disse )til meg selv! Kan jo hende jeg kommer "dit" en dag!
Takk for masse inspirasjon her inne!Flinka!

Randis side sa...

Så fine sokker! Flott mønster, og likte spesielt kantingen :) Så neste ut som ei blonde :)) Ha ei flott uke! Klem

Marianns papirgleder sa...

Sokkane vart kjempeflotte og i flotte fargar!! Kjekke å strikke ikkje sant?? Eg har laga nokre par og kjem nok til å lage fleire og eg likar ikkje å strikke sokkar vanlegvis. Du er jo ein resar på det :)

hjertemynthe sa...

Nydelige! Elsker "blonde" kanten øverst :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...