tirsdag 21. september 2010

Overraskelsesgaven til konfirmanten min... ei fotobok!



Min eldste sønn Patrick ble konfirmert 25. april '10. 
I den forbindelse tenkte jeg at jeg måtte lage ham noe minnerikt som ei ekstra gave til den store dagen. 
Valget falt på ei fotobok hos Japan Foto og det var en stor suksess. 
Jeg nevnte det såvidt i bloggen min at jeg jobbet med et hemmelig prosjekt før konfirmasjonen siden det ble lite blogging på meg.. 
Og samme periode var ellers preget av mye kvalme, slapphet og lite inspirasjon grunnet graviditeten.
 Dårlig timing for slike store begivenheter og prosjekter. 
Jeg kom nå i mål til slutt, bank i bordet, he-he :P 
Hadde jeg hatt bedre form og bedre tid ville jeg kanskje skrevet mer og vært strengere med plassen for hvert år, 
men boken ble ferdig og konfirmanten ble veldig glad for den.

Bilder av boken:  forsiden, permen sett fra siden og baksiden


Boka ble stor i et A3 format på 130 sider, men tro meg 
- det var absolutt ingen problemer å fylle hele boka med bilder og mer til. 
Jeg er nemlig en samler, så jeg scannet inn bilder, avisutklipp, diplomer, lagbilder, tegninger, o.l. 
fra mange ulike opplevelser fra han var født i 1995 - mars 2010. 
Den digitale fotoalder inntok ikke mitt hus før ut i 1999 ved hjelp av bilder på CD'er, 
så det var litt av et forarbeid som skulle på plass før boken kunne lages. 
Når jeg først skjønte malen hos Japan Foto, så var det en drøm å lage det til nesten uansett antall bilder, tekst m.m. pr side.



Ei fotobok som dette tar for seg bilder fra hans spede start i livet og frem til måneden før han ble konfirmert. 
Siden faren hans ikke bor sammen med oss eller i samme by, 
så var det viktig for meg å få frem bilder fra tiden som familie, besøk hos pappa'n og ferieminner,
 oss tre alene og ny familiesammensetning med Henning og Kevin med mer.


Det var ellers svært viktig å få med bilder fra turen til Sri Lanka i 1996 hvor vi besøkte familien til pappa'n.
Mange av dem er i dag døde dessverre, men nå har han bildene i boken å kikke på.
Patrick var ikke mer enn 1 år da vi reiste rundt i Sri Lanka og Singapore. Minner for livet!

 

Denne boken har en rød tråd som forteller mye om Patrick ♥ 
- familie, fotball, venner, humor, reiser og opplevelser! 

Jeg er jammen glad jeg har fotodilla, for ellers hadde kanskje ikke grunnlaget for ei bok vært så stort og allsidig. 
Så jeg skal knipse masse videre jeg, he-he :)

Et tips til neste års konfirmanter kanskje? 
Nå har jeg iallfall lagt listen for mine barn - og det blir trolig tre konfirmanter til her i huset.. 
og det betyr for min del tre fotobøker til, hi-hi! :P

Ha en fin tirsdag alle sammen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eg er heilt imponert Eli Kristin, dette er ein fantastisk gave å ta med seg vidare i livet.

Du er kjempflink!!!

Tone sa...

Den over vart visst anonym, der skulle stå klem fra Tone :-)

Stinemorღ sa...

For en flott gave! Super ide!
Tror jeg skal ha den i bakhodet.. - vi får nok en konfirmant her neste år :)

❤ Kaia sa...

Så flott..
Kjempeflott gave, som han nok vil sette kjempestor pris på når han blir enda eldre.
Og for en "hjerteknuser" du har.
Du må bare finne frem hagla, jentene kommer til å trø ned dørene dine...*lol*
Merk deg mine ord *lol*
Ha ei flott uke videre.
Klem fra Kaia

Elisabeth sa...

En kjempeflott gave, Eli. Ungene mine fikk til jul i fjor, men kanskje det er på tide med ei ny ei om 2 år når vi får første konfirmanten?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...