tirsdag 8. juli 2008

4 øyer på èn dag! :)


Eivind & familie m/venner inviterte venner og kjente på en privat tur à la øyene over den 6. juli. 
Programmet var som følger:

Hovden (høydepunktet er Kvanhovden Fyr på Hovden)
Batalden (tur til toppen eller se seg om på øya, f.eks. på Batalden Havbu)
Skorpa (til toppen eller rundt Blåkollen)

Vi var 50 personer som tok M/S "Sea Service" fra Florø kl 07.30 en søndag morgen i sol og flott vær. 
Denne gang hadde jeg fått noen med meg, nemlig min mor som liker å gå på tur. Kjekt :) 
Det var en helt fantastisk tur 
- selv om jeg måtte avbryte halvegs pga samboer'n som fikk prolaps hjemme alene med minstemann. 
Jeg reiste hjem via rutebåt fra Sør-Skorpa mens resten av følget fortsatte turen over Skorpa og Kinn. 

Her er noen av mine bilder fra min del av opplegget ;)

Signe og Eivind som arrangerte turen - info ved ankomst Hovden!På veg til Kvanhovden Fyr på HovdenPå veg til Kvanhovden Fyr på HovdenMeg på Kvanhovden Fyr - du ser beviset, he-he!Her går ferden videre fra Kvanhovden Fyr til andre siden av øyet - og båttur videre til BataldenHer er vi i gang på klatringen til toppen av Batalden som er ca 500 meter over havet!Guiden vår Martin tar en rast på veg oppover og venter på folket - i bakgrunnen ser man KinnaklovaUtsikt fra toppen av Batalden!Bilde av min mor på toppen av Batalden - der blåste det godt!!Her går resten av folket i land på Skorpa mens jeg ble med skyssbåten til Sør-Skorpa for å ta rutebåten hjem og pleie samboer'n!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...